Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I İkinci düzey İÖP 107 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili ingilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK GİRGİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ADEM SULTAN TURANLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli tartışma, soru cevap, sunu, canlandırma, dinleme
Dersin amacı ögrencilerin konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi
Dersin tanımı öğrencilerin kendilerini ifadede ve dinlediklerini anlamada yaşadıkları zorlukların üstesinden gelmelerine yardımcı olmak üzere tasarlanan bir ders, iletişim becerileri II ile birlikte tasarlanan bir ders

Dersin içeriği
1- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
2- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
3- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
4- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
5- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
6- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
7- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
8- ara sınav
9- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
10- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
11- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
12- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
13- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
14- güncel ve ilgi çekici bir konu üzerinde tartışma, canlandırma ve/veya dinleme, sunu vs.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- daha iyi düzeyde bir dinleme becerisi
2- daha iyi düzeyde bir konuşma becerisi
3- dinleme etkinliklerinin sınıfta nasıl kullanılabileceğine ilişkin farkındalık
4- konuşma etkinliklerinin sınıfta nasıl kullanılabileceğine ilişkin farkındalık
5- konuşma ve dinleme etkinliklerinden daha sık yararlanmaya yönelik bir isteklilik
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 1 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 1 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 3 50
Kısa sınav 1 25
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar