Giriş | English

Lisans > Adalet Meslek Yüksekokulu > Adalet > UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ I (TENİS)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ I (TENİS) Birinci düzey UZM 339 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze-Gözlem tekniği-Gösterip Yaptırma tekniği
Dersin amacı Temel becerileri ve teknik biilgileri uygulama kapasitesine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Tenis Öğrenimi

Dersin içeriği
1- Raket tutuşu, top sektirme çalışmaları, forehand ve backhand gölge çalışması tenisin tanımı tarihçesi, tenisin ve tenisçinin ahlakı.
2- Gölge çalışması. Sabit bekleyen öğrencinin forehand ve backhand vuruşu yapması.
3- Sabit bekleyen öğrenciye file önünden el ile atılan topa vuruş yapma.
4- Raketle atılan toplara forehand ve back hand vuruş çalışması
5- Kortta değişik yerlere atılan toplara vuruş yapma.
6- Forehand ve Backhand vuruşlara kort stratejisinin uygulanması.
7- Yaklaşma vuruşunun çalışılması
8- Yaklaşma vuruşu ve volenin uygulanması
9- Kombine vuruşlar
10- Smaç vuruşu ve basamaklaması kombine çalışmalar
11- Kombine uygulamaların yapılması
12- Servis vuruşu basamaklaması
13- Servis vuruşu uygulaması
14- Maç kuralları, tekler ve çiftler maçı uygulaması
15- Final sınavı
16-
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Top sektirme becerisini uygular
2- Tenisin tanımı ve tarihçesinin öğretir
3- Forehand ve backhand vuruşları uygular
4- Raketle atılan toplara forehand ve backhand vuruşları uygular
5- Vole vuruşunu uygular
6- Smaç vuruşunu uygular
7- Servis vuruşunu uygular.
8- Maç yapar.
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Dersin kavramlarını bilme
2- Dersin mesleki eğitime katkısı
3- Genel hukuk dersleri içinde yeri
4- Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5- Sorunlara çözüm bulabilme
6- Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7- İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8- Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9- Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10- İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11- Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar