Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FOOD RHEOLOGY |
Üçüncü düzey |
FDE 620 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
N/A
|
Eğitimin dili
|
Enhglish
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face
|
Dersin amacı
|
The lecture aims to explain the concepts of texturing, viscosity and rheology, to teach the rheology tools used for liquid foods and to teach the problems encountered with rheometry and their solutions.
|
Dersin tanımı
|
To teach the rheology tools used for liquid foods and to teach the problems encountered in reometry and their solutions.
|
1- |
Texture, viscosity and rheology
|
2- |
Rheological instruments for liquids
|
3- |
Viscometer and rheometer
|
4- |
Rotational rheometers
|
5- |
Dynamic viscosity
|
6- |
Dynamic rheology test types
|
7- |
Midterm exam
|
8- |
Dynamic rheology test types
|
9- |
Kinematic viscosity
|
10- |
Oscillatory Shear Flow
|
11- |
The rheology of emulsions
|
12- |
Characterization of gelling duration and power
|
13- |
Problems and solutions for rheometer
|
14- |
Final exam
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
To learn the concepts of texture, viscosity and rheology.
|
2- |
To learn rheology tools used for liquids.
|
3- |
To learn the concepts of viscosimeter and rheometer
|
4- |
To learn the problems encountered with the rheometer and their solutions
|
5- |
To learn the rheology of various food products.
|
6- |
To learn the characterization of gelation time and power of gels.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
6
|
3
|
18
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lecturer notes and powerpoint presentations.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Erciyes University Library
|
|