Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Birinci düzey BSÖ 302 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli sunuş yolu, soru cevap, alıştırma, beyin fırtınası
Dersin amacı Bu dersin amacı; Öğretim programının bir öğesi olarak ölçme ve değerlendirmenin temel kavram, ilke-yöntem ve tekniklerini kazanarak, öğrencilerin başarılarını neden, nasıl ölçüleceği ve ölçme sonuçlarının nasıl değerlendirileceği, kullanılacağına ilişkin temel becerileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel becerileri ve kavram öğretimini içeren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2- Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme yeri ve önemi
3- Ölçme araçlarında aranan özellikler (geçerlik, güvenirlik, kullanılışlık)
4- Ölçme araçlarında aranan özellikler (geçerlik, güvenirlik, kullanılışlık)
5- Ölçme araç türleri (Yazılı-Kısa cevaplı- Doğru-yanlış-seçmeli-sözlü) ve özellikleri, madde yazma, puanlama
6- Ölçme araç türleri (Yazılı-Kısa cevaplı- Doğru-yanlış-seçmeli-sözlü) ve özellikleri, madde yazma, puanlama
7- Ölçme araç türleri (Yazılı-Kısa cevaplı- Doğru-yanlış-seçmeli-sözlü) ve özellikleri, madde yazma, puanlama
8- Performans ölçme ve değerlendirme (kontrol listesi, dereceleme ölçekleri, kişisel gelişim dosyası vb.)
9- Performans ölçme ve değerlendirme (kontrol listesi, dereceleme ölçekleri, kişisel gelişim dosyası vb.)
10- Başarı testi geliştirme(Kazanım-test maddesi yazma)
11- Test ve madde analizi
12- Ölçme sonuçları üzerine istatistiksel işlemler
13- Ölçme sonuçları üzerine istatistiksel işlemler
14- Ölçme sonuçları üzerine istatistiksel işlemler
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir
2- Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin önemini kavrar
3- Ölçme araçlarında aranan özellikleri açıklar
4- Eğitimde kullanılan test türlerini ve özelliklerini açıklar
5- Öğrenci başarısını ölçmek için test geliştirir
6- Performans ölçme araç ve yaklaşımlarını açıklar
7- Ölçme sonuçları üzerine istatistiksel işlemler yapar
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Karip, E. (Ed) (2007).. “Ölçme ve Değerlendirme”.PegemA yayıncılık. Tekin, H..(2002).. “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme” . Ankara . Yargı yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar