Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Birinci düzey |
BSÖ 302 |
Zorunlu |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KENAN KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
sunuş yolu, soru cevap, alıştırma, beyin fırtınası
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; Öğretim programının bir öğesi olarak ölçme ve değerlendirmenin temel kavram, ilke-yöntem ve tekniklerini kazanarak, öğrencilerin başarılarını neden, nasıl ölçüleceği ve ölçme sonuçlarının nasıl değerlendirileceği, kullanılacağına ilişkin temel becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel becerileri ve kavram öğretimini içeren bir derstir.
|
1- |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme yeri ve önemi
|
3- |
Ölçme araçlarında aranan özellikler (geçerlik, güvenirlik, kullanılışlık)
|
4- |
Ölçme araçlarında aranan özellikler (geçerlik, güvenirlik, kullanılışlık)
|
5- |
Ölçme araç türleri (Yazılı-Kısa cevaplı- Doğru-yanlış-seçmeli-sözlü) ve özellikleri, madde yazma, puanlama
|
6- |
Ölçme araç türleri (Yazılı-Kısa cevaplı- Doğru-yanlış-seçmeli-sözlü) ve özellikleri, madde yazma, puanlama
|
7- |
Ölçme araç türleri (Yazılı-Kısa cevaplı- Doğru-yanlış-seçmeli-sözlü) ve özellikleri, madde yazma, puanlama
|
8- |
Performans ölçme ve değerlendirme (kontrol listesi, dereceleme ölçekleri, kişisel gelişim dosyası vb.)
|
9- |
Performans ölçme ve değerlendirme (kontrol listesi, dereceleme ölçekleri, kişisel gelişim dosyası vb.)
|
10- |
Başarı testi geliştirme(Kazanım-test maddesi yazma)
|
11- |
Test ve madde analizi
|
12- |
Ölçme sonuçları üzerine istatistiksel işlemler
|
13- |
Ölçme sonuçları üzerine istatistiksel işlemler
|
14- |
Ölçme sonuçları üzerine istatistiksel işlemler
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir
|
2- |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin önemini kavrar
|
3- |
Ölçme araçlarında aranan özellikleri açıklar
|
4- |
Eğitimde kullanılan test türlerini ve özelliklerini açıklar
|
5- |
Öğrenci başarısını ölçmek için test geliştirir
|
6- |
Performans ölçme araç ve yaklaşımlarını açıklar
|
7- |
Ölçme sonuçları üzerine istatistiksel işlemler yapar
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Karip, E. (Ed) (2007).. “Ölçme ve Değerlendirme”.PegemA yayıncılık.
Tekin, H..(2002).. “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme” . Ankara . Yargı yayıncılık.
|
|