Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ V |
Birinci düzey |
MÜZ301 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NIGAR ASGAROVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. MÜSEVVER ASKEROĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler müzikal okuma, işitme ve yazabilme öğelerine dayalı olarak yapılmaktadır. Ayrıca bu tür uygulamalı işitsel dersler, teorik bilgilerle de desteklenmektedir. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli yazılı veya işitsel ödevler verilir ve bu ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin müzikal okuma, işitme ve yazabilme başarısını elde etmelerini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
İşitme eğitimi ve nota okumaya dayalı olarak yürütülen bu ders, notaların isimleri, yerleri, değerleri, ölçü sistemleri, müzik işaretleri, dizi ve aralıklar, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerini kapsar.
|
1- |
2. Sınıfta öğretilen konuların tekrarı
|
2- |
Majör ve Minör dizilerinde dominant 5/6 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma
|
3- |
Herhangi bir sesten dominant 5/6 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma.
|
4- |
Majör ve Minör dizilerinde dominant 3/4 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma.
|
5- |
Herhangi bir sesten dominant 3/4 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma.
|
6- |
Majör ve Minör dizilerinde dominant 2 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma.
|
7- |
Herhangi bir sesten dominant 2 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma.
|
8- |
Makamsal Dikte çalışmaları.
|
9- |
Vize haftası.
|
10- |
Dominant 7 li ve çevrimlerinin ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma
|
11- |
Dominant 7 li ve çevrimlerinin ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma
|
12- |
Makamsal Dikte çalışmaları.
|
13- |
Genel Tekrar
|
14- |
Final Haftası
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Müzikal okuma
|
2- |
Müzikal işitme
|
3- |
Müzikal yazma
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Albert LAVİGNAC, Solfeges, IIA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma I, Muammer Sun Solfej
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|