Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DEPARTMENTAL SEMINARY |
Üçüncü düzey |
ECO 610 |
Zorunlu |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
ingilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAYRİYE ATİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HAYRİYE ATİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Araştırma yapma ve bağımsız olarak makale hazırlayabilme becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders,tez çalışması için ön hazırlık niteliği taşır.
|
1- |
Bilimsel araştırma süreci hakkında genel bilgiler
|
2- |
Seminer çalışması ve konu seçimi
|
3- |
Seminer çalışması sürecinde makale analizi-I
|
4- |
Seminer çalışması sürecinde makale analizi-II
|
5- |
Taslak planın oluşturulması
|
6- |
Taslak Planın Sunulması-I
|
7- |
Taslak Planın Sunulması-II
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Ön raporun hazırlanması
|
10- |
Ön raporun sunumu
|
11- |
Seminer çalışmasının nihai yazımı
|
12- |
Seminer çalışmalarının sunumu-I
|
13- |
Seminer çalışmalarının sunumu-II
|
14- |
Sunum sırasında alınan öneriler çerçevesinde çalışmaların geliştirilmesi
|
15- |
Geliştirilen çalışmaların yeniden sunumu
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak belli bir konuda rapor hazırlayabilir.
|
2- |
Sunum tekniklerine uygun biçimde rapor sunabilir.
|
3- |
Bilimsel etik kuralları çerçevesinde araştırma yapabilir.
|
4- |
Doktora tezi yazmak için ön bilgi sahibi olur.
|
5- |
Bilimsel çalışmanın aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Yazarak düşünme becerisini geliştirir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözümler üretebilmek
|
|
2- |
Yerel, ulusal ve uluslar arası düzeyde ekonomik gelişmeleri takip edebilmek
|
|
3- |
İktisat anabilim dalını oluşturan İktisat Teorisi, İktisat Politikası, İktisadi Gelişme ve Uluslar arası İktisat bilim dallarında uzmanlık bilgisine sahip olmak
|
|
4- |
Ekonomik sorunları matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik modellere dönüştürebilmek
|
|
5- |
Matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri, iktisadi problemleri çözüme kavuşturabilmek amacıyla kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
6- |
İktisat literatürünü İngilizce olarak takip edebilmek, iktisadi araştırmaları İngilizce yazabilmek ve sunabilmek
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|