Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ Birinci düzey BES 202 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Hatice ÖZÇALIŞKAN İLKAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Büşra ASLAN GÖNÜL
Dersin veriliş şekli Anlatım, tartışma, yorumlama, sınıf içi pratik uygulama.
Dersin amacı Ülkemizde bebek ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik ve emziklilikte beslenme, çocukluk çağı ve adölesan dönem beslenmesi, prematüre bebeklerde beslenme, büyümenin izlenmesi gibi konularda diyet tedavisi uygulamalarını öğrenmektir.
Dersin tanımı Anne ve çocuk beslenmesi, yaş gruplarına göre sağlıklı çocukta büyüme ve gelişmenin takibi, bebeklik ve çocukluk dönemi sağlıklı beslenme uygulamalarının öğrenildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı ve içeriği
2- Türkiye’de ve Dünya’da Anne ve Çocuk Beslenmesinin Önemi
3- Gebelikte Beslenme
4- Emziklilikte Beslenme
5- Anne Sütünün Önemi ve Bileşimi
6- Bebek Mamaları ve Özellikleri
7- Büyümenin İzlenmesi
8- 0-1 Yaş Bebek Beslenmesi
9- Vize Haftası
10- Genel Tekrar
11- Tamamlayıcı Beslenme
12- Okul Öncesi Çocuklarda Beslenme
13- Okul Çağı Çocuklarda Beslenme
14- Adölesanlarda Beslenme
15- Genel Tekrar
16- Final Haftası
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ülkemizde bebek ve çocuk beslenmesinin önemini ve ilgili uygulamaları öğrenir.
2- Gebelik ve emziklilik döneminde sağlıklı beslenme uygulamalarını öğrenir.
3- Gebe ve emzikli kadınların, bebek, okul öncesi, okul çağı çocukların ve adölesanların enerji ve besin ögesi gereksinimlerini belirlemeyi öğrenir.
4- Anne sütünün bileşimi ve yararları ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Bebeklik döneminde kullanılan mamalar ve özellikleri hakkında bilgi edinir.
6- Tamamlayıcı beslenme ve aylara göre başlanması gereken tamamlayıcı besinler hakkında bilgi sahibi olur.
7- Çocukluk çağı beslenmesine yönelik güncel diyet uygulamalarını öğrenir.
8- Çocukluk çağında büyümenin takibinin nasıl yapıldığını öğrenir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Köksal G., Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatiboğlu Yayıncılık, Ankara, 2019
Yardımcı Kaynaklar Ulusal ve uluslararası beslenme ve diyetetik alanında yayınlanmış kitap ve dergiler

Ders ile ilgili dosyalar