Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ |
Birinci düzey |
BES 202 |
Zorunlu |
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Dr. Hatice ÖZÇALIŞKAN İLKAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Büşra ASLAN GÖNÜL
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, tartışma, yorumlama, sınıf içi pratik uygulama.
|
Dersin amacı
|
Ülkemizde bebek ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik ve emziklilikte beslenme, çocukluk çağı ve adölesan dönem beslenmesi, prematüre bebeklerde beslenme,
büyümenin izlenmesi gibi konularda diyet tedavisi uygulamalarını öğrenmektir.
|
Dersin tanımı
|
Anne ve çocuk beslenmesi, yaş gruplarına göre sağlıklı çocukta büyüme ve gelişmenin takibi, bebeklik ve çocukluk dönemi sağlıklı beslenme uygulamalarının öğrenildiği bir derstir.
|
1- |
Dersin tanımı ve içeriği
|
2- |
Türkiye’de ve Dünya’da Anne ve Çocuk Beslenmesinin Önemi
|
3- |
Gebelikte Beslenme
|
4- |
Emziklilikte Beslenme
|
5- |
Anne Sütünün Önemi ve Bileşimi
|
6- |
Bebek Mamaları ve Özellikleri
|
7- |
Büyümenin İzlenmesi
|
8- |
0-1 Yaş Bebek Beslenmesi
|
9- |
Vize Haftası
|
10- |
Genel Tekrar
|
11- |
Tamamlayıcı Beslenme
|
12- |
Okul Öncesi Çocuklarda Beslenme
|
13- |
Okul Çağı Çocuklarda Beslenme
|
14- |
Adölesanlarda Beslenme
|
15- |
Genel Tekrar
|
16- |
Final Haftası
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ülkemizde bebek ve çocuk beslenmesinin önemini ve ilgili uygulamaları öğrenir.
|
2- |
Gebelik ve emziklilik döneminde sağlıklı beslenme uygulamalarını öğrenir.
|
3- |
Gebe ve emzikli kadınların, bebek, okul öncesi, okul çağı çocukların ve adölesanların enerji ve besin ögesi gereksinimlerini belirlemeyi öğrenir.
|
4- |
Anne sütünün bileşimi ve yararları ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
5- |
Bebeklik döneminde kullanılan mamalar ve özellikleri hakkında bilgi edinir.
|
6- |
Tamamlayıcı beslenme ve aylara göre başlanması gereken tamamlayıcı besinler hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
Çocukluk çağı beslenmesine yönelik güncel diyet uygulamalarını öğrenir.
|
8- |
Çocukluk çağında büyümenin takibinin nasıl yapıldığını öğrenir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Köksal G., Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatiboğlu Yayıncılık, Ankara, 2019
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ulusal ve uluslararası beslenme ve diyetetik alanında yayınlanmış kitap ve dergiler
|
|