Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Üçüncü düzey KİM 851 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Kimya bölümündeki tüm öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölümdeki tüm asistanlar
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım ve laboratuar çalışması
Dersin amacı Tez dönemi yüksek lisans öğrencilerinin konularına hakimiyetini sağlama.
Dersin tanımı Tez dönemi öğrencilerinin tez konularına ait olarak literatür taraması, materyal ve metod inceleme, araştırma planlama, yürütme, sonuçlandırma, bulguların değerlendirilmesi, etik kuralları ve varılan sonuçları sözel ve yazılı sunuş haline getirme konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- Araştırma gereksinimi ve araştırma yöntemleri
2- Deneysel çalışma ve güvenlik kuralları
3- Araştırma ve yayın etiği
4- Tez konusu seçimi, literatü tarama ve tez planlaması
5- Araştırma düzeneği kurma ve ön çalışmalar
6- Yıl içi sınavı
7- Uygulamalar
8- Uygulamalar
9- Uygulamalar
10- Verilerin değerlendirilmesi
11- Rapor ve tez yazım kuralları
12- Sözel ve yazılı sunum kuralları
13- Sonuçların yayına dökülmesi uygulamaları
14- Sözel sunum uygulamaları
15- Yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma nedenlerini öğrenme
2- Yapılacak bir araştırma için planlama becerisi kazanma
3- Araştırma ve yayın etiğini kavrama
4- Deneysel veri sağlama ve değerlendirme becerisi kazanma
5- Bir danışman/yönetici eşliğinde çalışma alışkanlığı kazanma
6- Laboratuarda çalışma ve güvenlik kurallarını öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 2 3 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 10
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar