Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > MALİYE TEORİSİ VE POLİTİKASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MALİYE TEORİSİ VE POLİTİKASI İkinci düzey İKT 574 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RECEP ULUCAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı kısa ve uzun dönemli makro ekonomik hedefler doğrultusunda maliye politikasının nasıl kullanılabileceğinin açıklanmasıdır.
Dersin tanımı Bu ders, devletin ekonomiye müdahale nedenleri açıklayarak, müdahalede kullanılabilecek mali araçları tanıtmaktadır.

Dersin içeriği
1- Devletin ekonomiye müdahale nedenleri ve piyasa başarısızlıkları
2- Devletin Piyasa Ekonomisine Müdahale Biçimleri
3- Devletin Ekonomideki Payı: Kamu Sektörünün Büyüklüğünü Belirleyen Etkenler
4- Kamusal Karar Alma Mekanizmaları
5- İktisadi Yaklaşımlarda Maliye Politikası: Klasik, Keynesyen, monetaris yaklaşım
6- İktisadi Yaklaşımlarda Maliye Politikası: Yeni klasik, yeni keynesyen yaklaşım, kamu tercihi teorisi
7- Para ve Maliye Politikalarının Koordinasyonu
8- Ara sınav
9- Konjonktürel Dalgalanma Teoriler ve Maliye Politikasının Etkinliği
10- Ekonomik Büyüme Teorilerinde Maliye Politikalarının Rolü
11- Devletin Değişen Rolü ve Maliye Politikası
12- Ekonomik Krizler ve Mali Politika Uygulamaları
13- Küresel Ekonomik Kriz, AB Borç Krizi ve Maliye Politikası
14- Türkiye Ekonomisinde Maliye Politikası Uygulamaları (1923-1980)
15- Türkiye Ekonomisinde Maliye Politikası Uygulamaları (1980-2021)
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; devletin ekonomiye müdahale nedenleri ve araçlarını açıklayabilir.
2- Kamusal karar alma ve uygulama süreçleri ile piyasa ekonomisi arasındaki farkları yorumlayabilir
3- Maliye politikasının kısa ve uzun dönem amaçlarını tanımlayıp analiz edebilir.
4- Maliye politikası ile diğer iktisat politikaları arasındaki ilişkileri anlayabilir
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hansen, B. (2003), The Economic Theory of Fiscal Policy, Psychology Press, p.450
Yardımcı Kaynaklar Türk, İsmail, (2010), Maliye Politikası, Turhan Kitabevi, Ankara Hansen, A. (2003, Fiscal Policy and Business Cycles, Routledge, p.462

Ders ile ilgili dosyalar