Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MALİYE TEORİSİ VE POLİTİKASI |
İkinci düzey |
İKT 574 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RECEP ULUCAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı kısa ve uzun dönemli makro ekonomik hedefler doğrultusunda maliye politikasının nasıl kullanılabileceğinin açıklanmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, devletin ekonomiye müdahale nedenleri açıklayarak, müdahalede kullanılabilecek mali araçları tanıtmaktadır.
|
1- |
Devletin ekonomiye müdahale nedenleri ve piyasa başarısızlıkları
|
2- |
Devletin Piyasa Ekonomisine Müdahale Biçimleri
|
3- |
Devletin Ekonomideki Payı: Kamu Sektörünün Büyüklüğünü Belirleyen Etkenler
|
4- |
Kamusal Karar Alma Mekanizmaları
|
5- |
İktisadi Yaklaşımlarda Maliye Politikası: Klasik, Keynesyen, monetaris yaklaşım
|
6- |
İktisadi Yaklaşımlarda Maliye Politikası: Yeni klasik, yeni keynesyen yaklaşım, kamu tercihi teorisi
|
7- |
Para ve Maliye Politikalarının Koordinasyonu
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Konjonktürel Dalgalanma Teoriler ve Maliye Politikasının Etkinliği
|
10- |
Ekonomik Büyüme Teorilerinde Maliye Politikalarının Rolü
|
11- |
Devletin Değişen Rolü ve Maliye Politikası
|
12- |
Ekonomik Krizler ve Mali Politika Uygulamaları
|
13- |
Küresel Ekonomik Kriz, AB Borç Krizi ve Maliye Politikası
|
14- |
Türkiye Ekonomisinde Maliye Politikası Uygulamaları (1923-1980)
|
15- |
Türkiye Ekonomisinde Maliye Politikası Uygulamaları (1980-2021)
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; devletin ekonomiye müdahale nedenleri ve araçlarını açıklayabilir.
|
2- |
Kamusal karar alma ve uygulama süreçleri ile piyasa ekonomisi arasındaki farkları yorumlayabilir
|
3- |
Maliye politikasının kısa ve uzun dönem amaçlarını tanımlayıp analiz edebilir.
|
4- |
Maliye politikası ile diğer iktisat politikaları arasındaki ilişkileri anlayabilir
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hansen, B. (2003), The Economic Theory of Fiscal Policy, Psychology Press, p.450
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Türk, İsmail, (2010), Maliye Politikası, Turhan Kitabevi, Ankara
Hansen, A. (2003, Fiscal Policy and Business Cycles, Routledge, p.462
|
|