Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mekatronik Mühendisliği (y.l.) > TEZ ÇALIŞMASI 3
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 3 İkinci düzey BİY 813 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tez önerisinin Tez İzleme Komitesi tarafından onaylanması gerekir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MİKAİL AKBULUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Uygulamalı
Dersin amacı Tez çalışmasının amacı, öğrencilerin yazacağı ve savunacağı bir tez ile Biyoloji alanındaki bilgiye özgün katkı yapmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Araştırmanın yapılması, tezin tamamlanması ve savunulması.

Dersin içeriği
1- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
2- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
3- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
4- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
5- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
6- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
7- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
8- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
9- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
10- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
11- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
12- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
13- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
14- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
15- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
16- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
17- Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
18- Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
19- Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)
20- Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar)

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir problem veya tez konusunu tanımlar ve kurgular.
2- Kaynak materyalleri belirler ve kullanır.
3- Araştırma yürütür.
4- Verileri analiz eder.
5- Savunulabilir sonuçlar geliştirir.
6- İkna edici bir tartışma yapar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 13 24 312
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 13 24 312
Toplam iş yükü     624
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 1
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   1
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez çalışması ile ilgili bilimsel makaleler ve güncel literatürler
Yardımcı Kaynaklar Tez çalışması ile ilgili temel eserler

Ders ile ilgili dosyalar