Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > KANATLI HAYVAN YETİŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANATLI HAYVAN YETİŞTİRME Birinci düzey ZT 307 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa ÖZDEMİR
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı
Dersin amacı Kümes Hayvanlarının anatomi ve özelliklerinin bilinmesi, Kanatlı evcil hayvan ırkları/hatları, barınaklar ve optimum şartların sağlanması, kuluçka yapmanın öğrenilmesi, kanatlı ürünleri, çeşitli kanatlı türlerinin üretim aşamalarının öğrenilmesi
Dersin tanımı Kümes Hayvanları yetiştiriciliği aşamalarının ve ürünlerin özelliklerinin öğrenilmesi

Dersin içeriği
1- Tavukçulukta endüstrileşmeye yol açan gelişmeler, hayvancılık sektörü içinde tavukçuluğun daha fazla gelişmesinin nedenleri, Türkiye tavukçuluğunun durumu, tavuk ürünleri üretim ve tüketimi
2- Tavuğun dış yapısı, tavuklarda büyüme, sindirim, sinir, boşaltım, iç salgı, solunum, dolaşım ve üreme sistemleri
3- Kalitatif ve kantitatif karakterlerin kalıtımı, cinsiyete bağlı karakterlerin kalıtımı, tavukçulukta kullanılan ıslah yöntemleri, hibrit üretimi ve avantajları
4- Embriyo gelişimi, kuluçkalık yumurta elde edilmesi ve depolanması, kuluçkahane ve ekipmanlar, kuluçka koşulları ve kuluçka sonuçları ve değerlendirilmesi
5- Yumurtanın besin değeri, yumurtanın kimyasal kompozisyonu, yumurta kolesterol ilişkisi, yumurta kalitesi, ve muhafaza yöntemleri
6- Kümes içi iklimsel çevre, kümeslerin planlanması, yetiştirme sistemleri, tavukçulukta kullanılan ekipmanlar, havalandırma
7- Etlik piliç yetiştirme sistemleri, kümes büyüklüğü ve kapasitesi, bakım ve yetiştirme işlemleri Etlik piliç kesimi, üretimin değerlendirilmesi, tavuk eti ve kalitesi
8- Yumurta üretim hedefleri, yumurtacı işletme tipleri, üretim sistemleri, yetiştirme tekniği
9- Ara sınav
10- Yumurta verim ve kalitesini etkileyen faktörler, tavuklarda kötü alışkanlıklar, yumurta tavuklarının ikinci verim yılında kullanılması, yumurta üretim işletmelerinde verim ölçütleri
11- Islah işletmeleri, üretim işletmeleri, damızlıkların bakım ve idaresi, döllülük ve yapay tohumlama
12- Tavukçulukta sağlık koruma ve bazı önemli hastalıklar, bağışıklık, aşı ve aşılama yöntemleri
13- Hindi yetiştiriciliğinin dünyada ve Türkiye’de durumu, ticari hindi besiciliğinde bakım ve idaresi
14- Diğer kanatlı hayvanların ( ördek, kaz, bıldırcın vd.) bakım ve idaresine ilişkin önemli noktalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ticari tavukçulukta çevresel denetimin önemi
2- Kaliteli yumurta ve tavuk eti üretimi
3- Fonksiyonel yumurta ve tavuk eti üretimi
4- Tavukçuluk ekipmanları yönetimi
5- Irk seçimi, ıslah, sürü yönetimi ve çevresel faktörlerin manipulasyonu
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı "TAVUKÇULUKTAKİ GELİŞMELER VE TÜRKİYE TAVUKÇULUĞU" Prof. Dr. Musa SARİCA, Prof. Dr. Mesut TÜRKOĞLU
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar