Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 2 Üçüncü düzey ENM 852 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FEYZA GÜRBÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencinin etik kurallara uyarak tamamlanmış bilimsel çalışmalarının çıktılarının analiz edebilme, değerlendirme, yorumlama ve istenilen bir formatta ve kurallara uygun biçimde sunabilme konusunda beceri edinmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Doktora tez çalışması aşamasında, danışman öğretim üyesinin öğrenci veya öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgileri aktardığı teorik bir derstir. Ayrıntılı içeriği her bir danışman öğretim üyesi tarafından belirlenir.

Dersin içeriği
1- Teknolojik bilgiye ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler
2- Veri tabanlarının kullanımı ve uygulama örnekleri
3- Güncel bilgilere ulaşma yolları
4- Proje formatı
5- Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
6- Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
7- Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
8- Çalışmanın tasarımı
9- Çalışmanın tasarımı
10- Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
11- Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
12- Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması
13- Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması
14- Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlasınma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Güncel bilgi ve verilere ulaşabilir.
2- Deneysel tasarım tekniklerini uygulayabilir
3- Tez çalışması için kullanacağı alana ve alanla ilgili kısıtlamaları tanır ve alanı etkin ve güvenli bir şekilde kullanır
4- Tez çalışması için kullanılacak alet ve ekipmanların çalışma prensibini kavrar
5- Tez çalışması için yararlanacağı alet ve ekipmanları kullanabilir
6- Tez çalışması süresince elde edilecek bulguları, analiz edebilir, hesaplamaları yapabilir ve yazılı ve sözlü yorumlayabilir
7- Deneysel tasarımlarda kullanılacak istatistiksel analizleri tasarlayabilir
8- Bilimsel çalışmaya uygun modeli kurabilir
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Tez konusu ile ilgili literatür.

Ders ile ilgili dosyalar