Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL EĞİTİM HEYKEL-I |
Birinci düzey |
HEY109 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze / Online, senkron, anlatım, tartışma, uygulama
|
Dersin amacı
|
Tasarımın temel ilke ve öğelerinin uygulamalı olarak deneyimlenmesi. Farklı malzeme ve tekniklerin öğretilerek yaratım sürecinde özgün ifade olanaklarının arttırılması. Öğrencinin sanat ve tasarım alanına dair genel bir vizyon sahibi olması.
|
Dersin tanımı
|
Sanatın temel ilke ve öğelerinin açıklanarak uygulama pratiğinin geliştirilmesi.
|
1- |
• Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
|
2- |
• Tasarım öğe ve ilkeleri sunum
• 1. Ödev: Organik nesne etüdü
|
3- |
• Organik ve İnorganik nesne etüdü (uygulamaların bitmiş hali ara sınav için hazırlanacak)
|
4- |
• Organik bir nesnenin 24 karede farklı anlatımı
• 2. Ödev: İlk 12 karenin tamamlanması
|
5- |
• Organik bir nesnenin 24 karede farklı anlatımı (uygulamanın bitmiş hali ara sınav için hazırlanacak)
|
6- |
• Bir nesnenin 5 aşamalı metamorfoz çizimi (uygulamanın bitmiş hali ara sınav için hazırlanacak)
|
7- |
• Bir nesnenin 5 aşamalı metamorfoz çizimi
• Ara sınav
|
8- |
• Seçilen bir nesnenin 3 boyutlu bir forma dönüştürülmesi -Sanat tarihinden örneklerle sunum
• 3.Ödev: Seçilen bir nesne üzerinden 3 boyutlu form tasarım eskizi
|
9- |
• Ödev kritikleri ve Seçilen bir nesnenin 3 boyutlu bir forma dönüştürülme uygulaması devam
(uygulamanın bitmiş hali ara sınav için hazırlanacak)
|
10- |
• Sanat tarihinden Kolaj örnekleri sunum
• 4. Ödev: Kolaj çalışması kompozisyon denemeleri
|
11- |
• Ödev kritikleri ve Kolaj çalışması devam
|
12- |
• Sanat tarihinden Asamblaj örnekleri sunum
• 5. Ödev: Asamblaj çalışması kompozisyon denemeleri / Tasarım ve malzeme arayışları
|
13- |
• Ödev kritikleri ve Asamblaj çalışması başlangıç
|
14- |
• Asamblaj çalışması devam
|
15- |
Final sınavı.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel sanat kavramları hakkında bilgi sahibi olur,
|
2- |
Plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavrar,
|
3- |
Doğayı ve çevreyi sorgulayıcı gözle görme ve gördüğünü aktarabilme becerisi kazanır,
|
4- |
Yüzey ve üç boyuta ilişkin temel becerileri edinir,
|
5- |
Plastik değerler arasında biçim ve anlam ilişkileri kurar,
|
6- |
Plastik değerleri ve öğeleri kompozisyon kurallarına göre uygular.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
|
|
2- |
Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
|
|
3- |
Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
|
|
4- |
Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
|
|
5- |
Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
|
|
8- |
Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
|
|
10- |
Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
11- |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
|
12- |
Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
|
|
13- |
Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
|
15- |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
7
|
4
|
28
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
118
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Şeref Bigalı, “Resim Sanatı”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1999 2-Tülay Çellek, A. Mehtap Sağocak, “Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık”, Grafik Kitaplığı, İstanbul, 2014 3- İ. Hulusi Güngör, “Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasar Basic Design”, Esen Matbaacılık, İstanbul, 2005
4- Anıl Ertok Atmaca, “Temel Tasarım”, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2014 5-Temel Sanat Eğitimi , Nevide Gökaydın, M.E.B. yayınları, İstanbul 2002
6-Aynanın gerçeği, Gülseren Sudor, Cumhuriyet kitapları, İstanbul 2000
7- Temel Sanat Eğitimi, Yrd Doç.Dr. Yusuf Baytekin Balcı. Dr. Nuran Say, YA-PA yayınları, İstanbul 2003
8-Grafikte Temel Tasarım, Prof Hatice Aslan Odabaşı, Yorum Sanat Yayınları, İstanbul 2002
9-Temel Tasarıma Çağdaş yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın, Mor Ajans, İstanbul 2004
10- Temel Tasarım, Ali Seylan , M Kitap, Ankara 2005
|
|