Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > TEMEL EĞİTİM HEYKEL-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL EĞİTİM HEYKEL-I Birinci düzey HEY109 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze / Online, senkron, anlatım, tartışma, uygulama
Dersin amacı Tasarımın temel ilke ve öğelerinin uygulamalı olarak deneyimlenmesi. Farklı malzeme ve tekniklerin öğretilerek yaratım sürecinde özgün ifade olanaklarının arttırılması. Öğrencinin sanat ve tasarım alanına dair genel bir vizyon sahibi olması.
Dersin tanımı Sanatın temel ilke ve öğelerinin açıklanarak uygulama pratiğinin geliştirilmesi.

Dersin içeriği
1- • Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
2- • Tasarım öğe ve ilkeleri sunum • 1. Ödev: Organik nesne etüdü
3- • Organik ve İnorganik nesne etüdü (uygulamaların bitmiş hali ara sınav için hazırlanacak)
4- • Organik bir nesnenin 24 karede farklı anlatımı • 2. Ödev: İlk 12 karenin tamamlanması
5- • Organik bir nesnenin 24 karede farklı anlatımı (uygulamanın bitmiş hali ara sınav için hazırlanacak)
6- • Bir nesnenin 5 aşamalı metamorfoz çizimi (uygulamanın bitmiş hali ara sınav için hazırlanacak)
7- • Bir nesnenin 5 aşamalı metamorfoz çizimi • Ara sınav
8- • Seçilen bir nesnenin 3 boyutlu bir forma dönüştürülmesi -Sanat tarihinden örneklerle sunum • 3.Ödev: Seçilen bir nesne üzerinden 3 boyutlu form tasarım eskizi
9- • Ödev kritikleri ve Seçilen bir nesnenin 3 boyutlu bir forma dönüştürülme uygulaması devam (uygulamanın bitmiş hali ara sınav için hazırlanacak)
10- • Sanat tarihinden Kolaj örnekleri sunum • 4. Ödev: Kolaj çalışması kompozisyon denemeleri
11- • Ödev kritikleri ve Kolaj çalışması devam
12- • Sanat tarihinden Asamblaj örnekleri sunum • 5. Ödev: Asamblaj çalışması kompozisyon denemeleri / Tasarım ve malzeme arayışları
13- • Ödev kritikleri ve Asamblaj çalışması başlangıç
14- • Asamblaj çalışması devam
15- Final sınavı.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel sanat kavramları hakkında bilgi sahibi olur,
2- Plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavrar,
3- Doğayı ve çevreyi sorgulayıcı gözle görme ve gördüğünü aktarabilme becerisi kazanır,
4- Yüzey ve üç boyuta ilişkin temel becerileri edinir,
5- Plastik değerler arasında biçim ve anlam ilişkileri kurar,
6- Plastik değerleri ve öğeleri kompozisyon kurallarına göre uygular.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 4 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1-Şeref Bigalı, “Resim Sanatı”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1999 2-Tülay Çellek, A. Mehtap Sağocak, “Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık”, Grafik Kitaplığı, İstanbul, 2014 3- İ. Hulusi Güngör, “Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasar Basic Design”, Esen Matbaacılık, İstanbul, 2005 4- Anıl Ertok Atmaca, “Temel Tasarım”, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2014 5-Temel Sanat Eğitimi , Nevide Gökaydın, M.E.B. yayınları, İstanbul 2002 6-Aynanın gerçeği, Gülseren Sudor, Cumhuriyet kitapları, İstanbul 2000 7- Temel Sanat Eğitimi, Yrd Doç.Dr. Yusuf Baytekin Balcı. Dr. Nuran Say, YA-PA yayınları, İstanbul 2003 8-Grafikte Temel Tasarım, Prof Hatice Aslan Odabaşı, Yorum Sanat Yayınları, İstanbul 2002 9-Temel Tasarıma Çağdaş yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın, Mor Ajans, İstanbul 2004 10- Temel Tasarım, Ali Seylan , M Kitap, Ankara 2005

Ders ile ilgili dosyalar