Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > ÇAĞDAŞ SİNEMA AKIMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ SİNEMA AKIMLARI Birinci düzey URTS 335 Zorunlu 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BURAK MEDİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Konferans, Örnek film izleme ve tartışma
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Konferans, Örnek film izleme ve tartışma
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrenci çağdaş sinema akımlarının doğuşunu, etkilerini, önemli yönetmen ve filmlerini bilmelidir.
Dersin tanımı Bu ders kapsamında katılımcılara çağdaş sinema akımları konusunda ayrıntılı bir bilgi sunulur ve her bir sinema akımı ele alınırken akımın temel yapısal ve biçimsel özellikleri ve başlıca yaratıcılarına dair bilgi verilir. Ayrıca, her bir akımın en bilinen filmlerinden parçalar da gösterilmektedir.

Dersin içeriği
1- Geleneksel Anlatı Sineması
2- Modern Anlatı Sineması
3- Modernizm ve Sanat Sineması İlişkisi
4- Modern Sinema Anlatısı bağlamında örnek film izleme ve tartışma
5- Postmodern Sinema
6- Postmodern Sinema Özellikleri Bağlamında Örnek Film İzleme ve Tartışma
7- Dogma 95
8- Dogma 95 Kuramı ekseninde Örnek Film İzleme ve Tartışma
9- Üçüncü Sinema Kuramı ve Özellikleri
10- Yeni Alman Sineması
11- Yeni Alman Sineması Ekseninde Örnek Film İzleme ve Tartışma
12- Çek Yeni Dalga Akımı
13- Çek Yeni Dalga Akımı Ekseninde Örnek Film İzleme ve Tartışma
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler bu ders kapsamında çağdaş sinema akımları konusunda bilgi sahibi olur.
2- Öğrenciler çağdaş sinema akımlarının başlıca yönetmenlerine dair bilgi sahibi olur ve bu akımların önemli filmlerini izlerler.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar