Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI Birinci düzey ÇM 111 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul aranmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DİLŞAD ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat bilgisayar laboratuvarında temel bilgisayar konuları üzerinde bir saat teorik ve bir saat uygulamalı uygulamalı öğrenim
Dersin amacı * Bilgisayarın temel bileşenlerini tanıma * Belge hazırlama, tablo hazırlama, sunu hazırlama becerilerini kazanma * İnternet kullanımı ve arama motorlarını kullanarak araştırma yapabilme
Dersin tanımı Temel bilgisayar bilgileri, Windows XP, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, İnternet kullanımı.

Dersin içeriği
1- Bilgisayar ve Bileşenleri ile ilgili Temel Bilgiler
2- Bilgisayar ve Bileşenleri ile ilgili Temel Bilgiler
3- Microsoft Word ile Belge Hazırlama
4- Microsoft Word ile Belge Hazırlama
5- Microsoft Word Konusunda Uygulama Çalışması
6- Microsoft Excel ile Tablo ve Grafik Hazırlama
7- Microsoft Excel ile Tablo ve Grafik Hazırlama
8- Microsoft Excel Konusunda Uygulama Çalışması
9- Microsoft Powerpoint ile Sunu Hazırlama
10- Microsoft Powerpoint ile Sunu Hazırlama
11- Microsoft Powerpoint Konusunda Uygulama Çalışması
12- İnternet Kullanımı
13- İnternette Arama Motorları ile Akademik Araştırma Yapma
14- İnternette Arama Motorları ile Akademik Araştırma Yapma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- General description of the computer and explain the working principle
2- Using the computer operating system with the basic level
3- Writing and formatting documents with Office programs (Word, Excel, Powerpoint), creating tables, making calculations and graphics, preparing and editing presentations
4- Accessing information and documents on internet, establishing communication.
5- To have sufficient infrastructure in Mathematics, Science and Environmental Engineering; The ability to use these theoretical and practical knowledge in engineering solutions in these areas
6- The ability to identify, describe, formulate and solve complex engineering problems; Selecting and applying appropriate analytical methods and modeling techniques for this purpose
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 1 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     43
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar