Ön koşul dersleri
|
Ön koşul aranmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DİLŞAD ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada 2 saat bilgisayar laboratuvarında temel bilgisayar konuları üzerinde bir saat teorik ve bir saat uygulamalı uygulamalı öğrenim
|
Dersin amacı
|
* Bilgisayarın temel bileşenlerini tanıma
* Belge hazırlama, tablo hazırlama, sunu hazırlama becerilerini kazanma
* İnternet kullanımı ve arama motorlarını kullanarak araştırma yapabilme
|
Dersin tanımı
|
Temel bilgisayar bilgileri, Windows XP, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, İnternet kullanımı.
|
1- |
Bilgisayar ve Bileşenleri ile ilgili Temel Bilgiler
|
2- |
Bilgisayar ve Bileşenleri ile ilgili Temel Bilgiler
|
3- |
Microsoft Word ile Belge Hazırlama
|
4- |
Microsoft Word ile Belge Hazırlama
|
5- |
Microsoft Word Konusunda Uygulama Çalışması
|
6- |
Microsoft Excel ile Tablo ve Grafik Hazırlama
|
7- |
Microsoft Excel ile Tablo ve Grafik Hazırlama
|
8- |
Microsoft Excel Konusunda Uygulama Çalışması
|
9- |
Microsoft Powerpoint ile Sunu Hazırlama
|
10- |
Microsoft Powerpoint ile Sunu Hazırlama
|
11- |
Microsoft Powerpoint Konusunda Uygulama Çalışması
|
12- |
İnternet Kullanımı
|
13- |
İnternette Arama Motorları ile Akademik Araştırma Yapma
|
14- |
İnternette Arama Motorları ile Akademik Araştırma Yapma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
General description of the computer and explain the working principle
|
2- |
Using the computer operating system with the basic level
|
3- |
Writing and formatting documents with Office programs (Word, Excel, Powerpoint), creating tables, making calculations and graphics, preparing and editing presentations
|
4- |
Accessing information and documents on internet, establishing communication.
|
5- |
To have sufficient infrastructure in Mathematics, Science and Environmental Engineering; The ability to use these theoretical and practical knowledge in engineering solutions in these areas
|
6- |
The ability to identify, describe, formulate and solve complex engineering problems; Selecting and applying appropriate analytical methods and modeling techniques for this purpose
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
1
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
1
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
43
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|