Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HARUN ÇALHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR.ÖĞR.ÜYESİ HARUN ÇALHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrenci, bilim ve bilimsel düşünme, araştırmanın anlamı, önemi ve planlaması, araştırma çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, araştırma raporu yazma, kaynak kullanımı ve araştırma etiği konularında bilgi sahibi olur.
|
Dersin tanımı
|
Ders bilim ve bilimsel düşünme; araştırmanın anlamı, önemi ve planlaması; veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri; anket tekniği; örnekleme türleri; veri türlerine göre kantitatif ve kantitatif analiz teknikleri; araştırma raporu yazma; kaynak gösterim yöntemleri; tez yazımı; SSPS veri analiz programına veri girişi konularını kapsamaktadır.
|
1- |
Bilim ve Bilimsel Düşünce Tarihine Giriş
|
2- |
Araştırmanın Anlamı
|
3- |
Önemi ve Planlaması
|
4- |
Veri Çeşitleri ve Veri Toplama Yöntemleri
|
5- |
Anket Tekniği
|
6- |
Örnekleme Türleri
|
7- |
Veri Türlerine Göre Kantitatif ve Kantitatif Analiz Teknikleri
|
8- |
Araştırma Raporu Yazma
|
9- |
Kaynak Gösterim Yöntemleri
|
10- |
Tez Yazımı
|
11- |
Tez Yazımı
|
12- |
SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi
|
13- |
SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi
|
14- |
SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel bilgi ve özelliklerini tanımlar.
|
2- |
Bilimsel araştırma sürecini kavrar.
|
3- |
Araştırma çeşitlerini tanımlar.
|
4- |
Nicel ve nitel araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Araştırma konusu seçimi ve yazımını öğrenir.
|
6- |
Nicel ve nitel bilimsel veri toplama tekniklerini kavrar.
|
7- |
Bilimsel araştırma, proje raporu, bölümleri, dili ve yazım teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
8- |
Kaynak tarama, kullanma ve gösterme tekniklerini öğrenir ve araştırma ve bilimsel etik değerleri anlar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanındaki kavramları ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirme
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği ile ilgili tartışma ve analizleri paydaşlara sunma
|
|
3- |
Turizm alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma
|
|
4- |
Turizm ile ilgili çalışma alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları yorumlama
|
|
5- |
Turizm veya yakın alanlarda geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama
|
|
6- |
Turizm alanıyla ilgili proje yürütme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma
|
|
7- |
Turizm işletmeciliği alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme
|
|
9- |
Turizm alanıyla ilgili olarak toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleme
|
|
10- |
Toplumun turizm işletmeciliği alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
4
|
3
|
12
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2013), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Arıkan, R. (2004), Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
|
|