Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
COGNITIVE NETWORKS |
Üçüncü düzey |
CENG 533 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yoktur. Fakat haberleşme ağları, olasılık teorisi, stokastik prosesler üzerine bilgi sahibi olunması oldukça yararlıdır fakat gerekli de değildir.
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bilişsel radyo teknolojisinin prensipleri ve uygulamalarını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Bilişsel radyo ağlarının problemleri, makine öğrenme teknikleri, uygulamaları, sınama ortamları.
|
1- |
Bilişsel radyo
|
2- |
Bilişsel çevrim
|
3- |
Spektrum algılama
|
4- |
Spectrum karar verme
|
5- |
Spektrum paylaşımı
|
6- |
Spektrum hareketlilik
|
7- |
Bilişsel radyo protokolleri
|
8- |
BR de var olan teknolojiler
|
9- |
BR de yeni araştırma alanları
|
10- |
Proje sunumları
|
11- |
Proje sunumları
|
12- |
Proje sunumları
|
13- |
Proje sunumları
|
14- |
BR standartları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilişsel radyo ile ilgili temel bilgiler
|
2- |
BR mimari yapısı ve protokolleri
|
3- |
geleceğe yönelik öneriler
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
10
|
50
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
20
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cognitive Radio Communication and Networking: Principles and Practice by Robert Caiming Qiu, Zhen Hu, Husheng Li and Michael C. Wicks
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cognitive Radio Communications and Networks: Principles and Practice by Alexander M. Wyglinski, Maziar Nekovee and Thomas Hou.
|
|