1- |
1- Dersin tanımı, amacı, önemi. Dersin işlenişi ve sınavlar hakkında bilgi. Giriş: Belgesel sinemaya ilişkin temel kavramların tanıtılarak irdelenmesi, tartışılması.esi.
|
2- |
2- Gerçek ve gerçeklik üzerine: Kurmaca ve belgeselde gerçekliğin ele alınışı. Doğalcı gelenek, sahneleme, oyuncu dramatizasyonu: Kuzeyli Nanook üzerine.
|
3- |
3- Örnek filmler üzerinden açıklayıcı biçemin tartışılması. Aşk, Mark ve Ölüm (Cem Kaya, 2022)
|
4- |
4- Örnek filmler üzerinden şiirsel biçemin tartışılması. -Kent senfonisi filmleri üzerine.
|
5- |
5- Vertov, aralıklar teorisi ve belgesel film yapımı. "Film Kameralı Adam" ve dönüşlü biçem üzerine.
|
6- |
6- İngiliz Belgesel Okulu nasıl bir belgesel önerir? Belgeselde kurumsal bakış açısı. -"İradenin Zaferi": Belgeselin etik sınırları ve gözlemci biçem üzerine.
|
7- |
7- Belgeselde temsil: Edimsel biçem, "Gece ve Sis", "Toplayıcılar".
|
8- |
8- Kim, nasıl katılıyor? "Bir Yaz Güncesi" ve "Fahrenheit 9/11" üzerinden katılımcı biçem.
|
9- |
9- Qatsi Üçlemesi ve şiirsel biçemin dönüşümü.
|
10- |
10- "Maddenin Halleri", "Honeyland" ve gözlemci biçem üzerine.
|
11- |
11- "Kavur" belgeseli: şiirsellik, arşiv ve anlatıcı üzerine.
|
12- |
12- "Beşir''''le Vals": belgeselde temsil, travma, edimsellik ve kurgusallık üzerine.
|
13- |
13- Örnekler üzerinden docudrama, docufiction ve mockumentary.
|
14- |
14- "The Inextinguishable Fire" ve "What Farocki Taught" üzerinden belgeselde etik.
|
15- |
15- "Sans soleil": Marker''''ın belgesele hediyesi.
|
16- |
16- Belgeselde konu ve biçim içerine tartışma. Dönem değerlendirme.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|