Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > RUSÇA ÖĞRETİM METOTLARI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUSÇA ÖĞRETİM METOTLARI II Birinci düzey RDE 336 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ OLGA FJODOROVA DALKILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Olga DALKILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Eğitim ve öğretim ilkeleri, sorunları ve imkanları tanıtmaktadır. Yabancı dil öğretim ve öğreniminin özellikleri; eğitmen ve öğrenci arasındaki iletişimi gözlemleme, analiz etme ve planlama becerilerini geliştirmektedir. Yabancı dil eğitim ve öğretimini farklı açılardan değerlendirmektedir; ilgili literatür/kaynak arama, okuma ve pratik amaçlı kullanma aktiviteleri düzenlemektedir.
Dersin tanımı Öğretim metotları bahar dönemi dersi, güz dönemin devamıdır; yabancı dil olarak Rusça ve ana dili Rusça olanlara dil eğitimi verme özellikleri tanımaya odaklanır; öğrenci profilleri, alışkanlıkları, çağdaş eğitim ihtiyaç ve imkanları inceler.

Dersin içeriği
1- Giriş fonetik ve dilbilgisi dersi: öğretim araçlarının gözden geçirilmesi.
2- Çevrimiçi ve çevrimdışı eğitmenler: bağımsız çalışma uygulamalarına genel bakış.
3- Deneme dersi ve analizi.
4- Telaffuz sözlükleri ve yabancı dil öğretiminde önemi.
5- Tonlama, diksiyon, düzeltici fonetik.
6- Derste ve sınavda dinleme.
7- Öğretmenin sesi.
8- VİZE sınavı
9- Türkçe konuşan bir öğrencinin profili.
10- Türkiye''''de Rus dili.
11- Dünyada yabancı dil olarak Rusça.
12- Rusça konuşanlar için Türkçe öğrenimi.
13- Tekrar dersi. Analiz.
14- Portfolyo sunumu.
15- FİNAL sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, çağdaş eğitim imkanları araştırma ve faaliyet olarak planlanma becerileri şekillendirir.
2- Öğrenci, yabancı öğrencinin profilini, imkanları ve sorunları araştırma ve çözme yönelik faaliyetleri tartışır, planlanır ve düzenler.
3- Öğrenci, Türkiye''''deki yabancı dil olarak Rusça eğitim ve sınav kurumları tanır ve bilgi kaynaklarından faydalanabilir.
4- Öğrenci, Rusça konuşma, telaffuz ve normları yabancı dil olarak eğitim ve öğretimindeki rolünü değerlendirebilir, ilgili kaynaklar hakkında bilgi sahiptir.
5- Öğrenci, öğretmenin ses bakımı, korunması ve mesleki hastalıklar hakkındaki farkındalığı oluşturmaya yönelik araştırma faaliyetleri gerçekleştirir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
10- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
11- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
12- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
13-
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1) Крючкова, Л.С. (2009). Практическая методика обучения русскому языку как иностранному. Учебное пособие для начинающего преподавателя, для студентов-филологов и лингвистов, специализирующихся по РКИ. Москва: Флинта, Наука, 480 с. 2) Лебединский, С.И., Гербик, Л.Ф. (2011). Методика преподавания русского языка как иностранного. Учебное пособие. Минск (электронная версия), 309 с. 3) Слесарева, Т.П. (2018). Методика преподавания РКИ для специальности 1-21 05 02-04 Русская филология (Русский язык как иностранный): учебно-методический комплекс по учебной дисциплине. Витебск: ВГУ имени П.М. Машерова, 182 с. 4) Шаклеин, В.М. (2008). Русская лингводидактика: история и современность. Учебное пособие. Москва: РУДН, 209 с.

Ders ile ilgili dosyalar