Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (doktora) > KATILARDA ISIL İLETİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATILARDA ISIL İLETİM Üçüncü düzey FİZ 546 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BUKET SAATÇİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. BUKET SAATÇİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Termal iletkenlik ölçümleri, metaller, yarı iletkenler, Kristal yapı, Metallerin öz ısısıve yarıiletkenlerde termal etkiler.
Dersin tanımı Termal iletkenlik ölçümleri, metaller, yarı iletkenler, Kristal yapı, Metallerin öz ısısıve yarıiletkenlerde termal etkiler.

Dersin içeriği
1- Spesifik ısı, Genleşme katsayısı.
2- Termal iletkenlik, termal difüsyon.
3- Termoelektrik ve termomagnetik katsayılar.
4- Atomlararası Bağları ve kristal örgü.
5- Metallerde Serbest Elektron Teorisi.
6- Enerji bandları.
7- Titreşim Spektrumları ve Spesifik Isı.
8- Termal Yayınım, Örgü Isı İletkenliği.
9- Elektronların Isı Kapasitesi.
10- Thermoelektrik etkiler.
11- Yarıiletkenlerde Isı İletimi.
12- Yarıiletkenerin içinde ve dışında termo magnetik etkiler.
13- Fonon ve foton kavramları.
14- Fonon sürüklenmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Özgül Isı, Genleşme Katsayısı.
2- Isı iletkenliği, Isıl Yayılma.
3- Termoelektrik ve Termomagnetik Katsayılar.
4- Atomik Bağlar ve Kristal Örgü.
5- Metallerde Serbest Elektrn Teorisi.
6- Enerji bandları
7- Titreşim Spektrumu ve Özgül ısı.
8- Termal Radyasyon ve Isı iletkenliği.
9- Elektronların Isı Kapasitesi
10- Termoelektrik Etkiler.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2- Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3- Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4- Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5- Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11- Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13- Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Katılarda Termal Özellikler. R.J. Goldsmid
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar