Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > ORGANİK KİMYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORGANİK KİMYA Birinci düzey TEM 214 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜLBİYE KÖKBUDAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel Organik Kimya Konularının Verilmesi
Dersin tanımı PROF. DR. ZÜLBİYE KÖKBUDAK tarafından haftada 3saat teorik olarak yüz yüze Türkçe dilinde verilen, yardımcı öğretim elemanı ve ön koşul dersi olmayan, içeriğinde Genel Organik Kimya konuları olan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bağlar ve İzomeri.
2- Alkanlar ve Sikloalkanlar
3- Alkenler ve Alkinler.
4- Aromatik Bileşikler.
5- Organik Halojen Bileşikleri
6- Substitusyon ve Elimiasyon Reaksiyonları
7- ARA SINAV
8- Alkoller, Fenoller ve Tioller.
9- Eterler ve Epoksitler.
10- Aldehitler ve ketonlar.
11- Karboksilik Asitler.
12- Karboksilik Asitler ve Türevleri.
13- Aminler.
14- Heterosiklik Bileşikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel Organik Kimya konularını öğrenip kendi alanlarında kullanabilir.
2- Evrensel genel organik kimya kültürü edinilir.
3- Organik Kimya''nın insan hayatı üzerindeki etki ve önemini, meslek ve yaşantısını geliştirmede kullanır.
4- Organik Bileşiklerin Adlandırıması hakkında bilgi edinir.
5- Organik Bileşiklerin Sentezi hakkında bilgi edinir
6- Organik Kimyada Bazı özel konularda bilgi edinir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Organik Kimya, H. Hart, D. J. Hart ve L. E. Craine, Palme Yayınevi, 9. Baskı (1998).
Yardımcı Kaynaklar Organik Kimya, R.J. Fessenden, J.S. Fessenden, M.W. Logue, Çeviri Editörü: T. Uyar, Güneş Kitabevi, 6. Baskı (2001).

Ders ile ilgili dosyalar