Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞE CİNGÖZ KARAFAKIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MUHİBBİ SUAT AKSOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım ve Öğrenci Sunumu
|
Dersin amacı
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilere, yönetim ve organizasyonla ilgili temel konuları kavrarlar ve üst düzey kavramları tanımlayabilmek için altyapı bilgisi; planlama, organizasyon gibi yönetim fonksiyonları, klasik, neo-klasik ve modern teori ve yaklaşımlar, liderlik ve motivasyon gibi yönetsel süreç bilgisi kazandırmak amaçlanır.
|
Dersin tanımı
|
bu ders yönetim ve organizasyon konusu hakkında bilgi veren bir derstir
|
1- |
Yönetim süreci, yapısı, yöneticilik, çevresel faktörler ve işletmelerde yönetimin rolü ve yönetsel faaliyetleri etkileyen faktörlerin anlaşılması.
|
2- |
Karar verme, karar verme sürecinin aşamaları, karar türleri, hiyerarşik seviyelerine göre kararların özellikleri, rasyonellik, kültür, bilgi sistemi ilişkileri ve kararsızlık nedenlerinin incelenmesi. Karar vermenin örgüt etkinliğini artırmada önemini anlamak, karar vermede risk, belirsizlik kavramlarını, kisisel ve grup kararlarının özelliklerini anlamak öğrenme hedefleri arasındadır.
|
3- |
Yöneticilik ve planlama. Planlama evreleri, Plan türleri, Yönetici açısından önemi.
|
4- |
organizasyon. organizasyon yapılarını belirleyen unsurlar, yapılardaki gelişmeler. Ünvanlar.
|
5- |
Klasik teori. Bilimsel yönetim yaklaşımı, organizasyon ilkeleri, yönetim süreci, bürokrasi yaklaşımı.
|
6- |
Davranışsal teori. Howthorne araştırmaları, geliştirilen bazı modeller, X-Y, Sistem1-4.. gibi.
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Sistem Yaklaşımı, özellikleri, bir sistem olarak organizasyon.
|
9- |
Durumsallık Yaklaşımı. Yapı ve teknoloji, organizasyon ve çevre, Proje ve matrix örgütler.
|
10- |
adaptasyon yaklaşımları. Kaynak bağımlılığı, strateji, işlem maliyeti, popülasyon ekolojisi.
|
11- |
Güncel ve modern sonrası kavramlar. Toplam kalite, öz yetenek, dış kaynaklardan yararlanma, şebeke, yığışım, kıyaslama, güçlendirme, küçülme.
|
12- |
Kaos yaklaşımı. İçeriği ve kullanımı. Örgütlerde davranış süreçleri.
|
13- |
İletişim süreci. Unsurlar, engelleyen faktörler. Örgütlerde iletişim.
|
14- |
Yönetmde otorite, güç, etkileme. Güç kaynakları.
Yöneticilik ve liderlik. Liderlik teorileri. Gruplar, gruplar arası ilişkiler.
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İşletme yönetimi ve organizasyonu ile ilgili klasik, neo-klasik ve modern teori ve yaklaşımları analiz edebilmek
|
2- |
Yönetim ve organizasyon kuram ve yaklaşımlarını kavramak.
|
3- |
Planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon ve kontrol gibi temel fonksiyonlar ile liderlik, takım çalışması, iletişim gibi yönetsel süreçler bilgisini edinmek ve kavramak.
|
4- |
Günümüzdeki gerçek durumları kuram ve kavramlar çerçevesinde tanımlayabilmek ve yorumlamak.
|
5- |
Yönetim ve Organizasyon becerileri kazanmak.
|
6- |
Güncel olaylarla deneyim kazanmak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İşletmecilikle ilgili temel kavramları açıklar.
|
|
2- |
İşletmenin temel fonksiyonlarını ve bunların birbirleri ile ilişkilerini bütüncül bir şekilde açıklar.
|
|
3- |
İşletmelerin çevresel koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar.
|
|
4- |
İşletmelerdeki temel değer zinciri faaliyetlerini açıklar.
|
|
5- |
Analitik düşünme yetisi kazanarak, temel işletmecilik problemlerini çözer.
|
|
6- |
Bilgi, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
|
7- |
İşletmeciliğe ilişkin geleneksel ve çağdaş yaklaşımları karşılaştırır ve bunların işletmelerde nasıl uygulanacağını gösterir.
|
|
8- |
İşletmelerde insan kaynaklarının nasıl etkin ve verimli bir şekilde yönetileceğini açıklar.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tamer Koçel İşletme Yöneticiliği
|
Yardımcı Kaynaklar
|
konu ile ilgili çeşitli makaleler
|
|