Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner İç Hast.(doktora) > ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Üçüncü düzey MB 204 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, eğitim biliminin vazgeçilmez bir uygulama sahası haline gelmiş öğretim teknolojileri alanında rehber öğretmen adaylarının farkındalığını arttırmak, profesyonel gelişime sınıf içi teknoloji kullanımına aşinalık kazandırarak destek olmanın yanı sıra, gelişen teknolojinin gerek öğrenci gerekse toplumsal psikoloji üzerindeki etkilerini retrospektif bir bakış açısıyla ele alıp, yarınlar konusunda bir fikir oluşmasını sağlamaktır. Bu bağlamda teknoloji kullanımını ilgilendiren kuramlar, özel öğretim yöntemleri ve öğretim tasarımı hususlarına da yer verilecektir.
Dersin tanımı Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.

Dersin içeriği
1- Eğitimde bilgi teknolojileri;
2- Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması;
3- Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar;
4- Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler
5- Güncel okuryazarlıklar;
6- Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri;
7- Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri;
8- Kavram Haritaları;
9- Ara Sınav
10- Öğretim materyallerinin tasarımı;
11- Öğretim materyallerinin tasarımı;
12- Tematik öğretim materyali tasarlama;
13- Tematik öğretim materyali tasarlama;
14- Alana özgü nesne ambarı oluşturma;
15- Alana özgü nesne ambarı oluşturma;
16- Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim tasarımı kavramını tanımlayabilir, neden ihtiyaç duyulduğunu açıklayabilir.
2- Belli bir ders için plan hazırlarken hangi öğretim tasarımı modelinin nasıl ve neden kullanılması gerektiğini tartışabilir.
3- Öğretim teknolojileri ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
4- Okulda teknoloji entegrasyonu sürecinin adımlarını örnek bir senaryoyla açıklayabilir.
5- Eğitimde bilgisayar oyunları, uzaktan eğitim, eğitim amaçlı sosyal ağlar gibi konularda bilgisin, tavrını ve farkındalığını sergilediği bilgilendirici bir sunum yapabilir.
6- Belli bir eğitsel ölçme değerlendirme ihtiyacı için kullanılması kolaylık sunacak teknolojik ölçme değerlendirme araçlarını seçebilir ve amaca uygun, etkili biçimde kullanabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özerbaş, M. A., (2020). Öğretim Teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Demirel, Ö., Altun, E., Ateş, A., Başboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., ... & Yağcı, E. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem A Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar