Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Üçüncü düzey |
MB 204 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, eğitim biliminin vazgeçilmez bir uygulama sahası haline gelmiş öğretim teknolojileri alanında rehber öğretmen adaylarının farkındalığını arttırmak, profesyonel gelişime sınıf içi teknoloji kullanımına aşinalık kazandırarak destek olmanın yanı sıra, gelişen teknolojinin gerek öğrenci gerekse toplumsal psikoloji üzerindeki etkilerini retrospektif bir bakış açısıyla ele alıp, yarınlar konusunda bir fikir oluşmasını sağlamaktır. Bu bağlamda teknoloji kullanımını ilgilendiren kuramlar, özel öğretim yöntemleri ve öğretim tasarımı hususlarına da yer verilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.
|
1- |
Eğitimde bilgi teknolojileri;
|
2- |
Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması;
|
3- |
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar;
|
4- |
Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler
|
5- |
Güncel okuryazarlıklar;
|
6- |
Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri;
|
7- |
Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri;
|
8- |
Kavram Haritaları;
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Öğretim materyallerinin tasarımı;
|
11- |
Öğretim materyallerinin tasarımı;
|
12- |
Tematik öğretim materyali tasarlama;
|
13- |
Tematik öğretim materyali tasarlama;
|
14- |
Alana özgü nesne ambarı oluşturma;
|
15- |
Alana özgü nesne ambarı oluşturma;
|
16- |
Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğretim tasarımı kavramını tanımlayabilir, neden ihtiyaç duyulduğunu açıklayabilir.
|
2- |
Belli bir ders için plan hazırlarken hangi öğretim tasarımı modelinin nasıl ve neden kullanılması gerektiğini tartışabilir.
|
3- |
Öğretim teknolojileri ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
|
4- |
Okulda teknoloji entegrasyonu sürecinin adımlarını örnek bir senaryoyla açıklayabilir.
|
5- |
Eğitimde bilgisayar oyunları, uzaktan eğitim, eğitim amaçlı sosyal ağlar gibi konularda bilgisin, tavrını ve farkındalığını sergilediği bilgilendirici bir sunum yapabilir.
|
6- |
Belli bir eğitsel ölçme değerlendirme ihtiyacı için kullanılması kolaylık sunacak teknolojik ölçme değerlendirme araçlarını seçebilir ve amaca uygun, etkili biçimde kullanabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
79
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özerbaş, M. A., (2020). Öğretim Teknolojileri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Demirel, Ö., Altun, E., Ateş, A., Başboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., ... & Yağcı, E. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem A Yayıncılık.
|
|