Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > ELEKTRONİK ELEMANLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTRONİK ELEMANLAR Birinci düzey EM 203 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Malzeme Bilgisi  Fizik Genel Matematik-I ve II Elektrik Devre Temelleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ENİS GÜNAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Recai KILIÇ / Doç.Dr.Enis Günay
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Haftada üç saat sınıf dersi yapılır. Dönem içerisinde teorik ve uygulama bazlı ödevler verilir. Dönem arası ve yılsonu birer sınav yapılır.
Dersin amacı Elektronik Elemanlar dersinde, yarıiletken tabanlı elektonik elemanların malzeme yapıları, elektriksel karakteristikleri ve temel uygulama devrelerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Yarıiletken tabanlı elektonik elemanların malzeme yapıları, elektriksel karakteristikleri ve temel uygulama devreleri.

Dersin içeriği
1- Yarıiletken  malzemeler  ve  iletkenlik  mekanizmaları
2- p ve n-tipi yarıiletken malzemeler
3- p-n  jonksiyonu      
4- yarıiletken diyotlar
5- diyot uygulamaları
6- bipolar jonksiyon
7- BJT karakteristikleri
8- BJT karakteristikleri
9- BJT’lerin DC kutuplaması
10- BJT’lerin DC kutuplaması
11- FET’lerin çalışma mekanizmaları karakteristikleri ve DC kutuplamaları
12- FET’lerin çalışma mekanizmaları karakteristikleri ve DC kutuplamaları
13- çok jonksiyonlu yarıiletken elemanlar:Shocley diyot, SCR, diyak, triyak ve UJT.
14- çok jonksiyonlu yarıiletken elemanlar:Shocley diyot, SCR, diyak, triyak ve UJT.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yarıiletken elemanların katıhal mekanizmalarının anlaşılması ve ifade edilmesi. 
2- Tek ve çok jonksiyonlu yarıiletken elemanların,  BJT  ve  FET’lerin,  SCR,Diyak,Triyak  ve  UJT’nin  DC  şartlar  altında çalışma mekanizmaların anlaşılması ve ifade edilmesi.
3- Diyot tabanlı devrelerin analizi ve tasarım ilkelerinin anlaşılması.
4- Transistörlü devrelerin DC analizi ve tasarım ilkelerinin anlaşılması.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 4 20
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sedra A.S., and Smith K.C., Microelectronic Circuits, 4th edition, Oxford Press Boylestad R., and Nashelsky L., Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar