Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > MODERN MANTIK 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODERN MANTIK 2 Birinci düzey FEL208 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HALUK AŞAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Yıldız
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Çok değerli mantık ve mantık uygulamalarını anlamak
Dersin tanımı Modern mantık ve mantık uygulamaları

Dersin içeriği
1- Çok değerli mantık tanımı ve kapsamı
2- Mantık değişmezleri ve Doğruluk değerleri
3- Önermelerin Doğruluk Yorumları
4- Denetleme ve Yorummlama
5- Polonya Notasyonu
6- Lukasiewicz'nin Üç Değerli mantığı
7- Arasınav
8- Heyting'in Üç Değerli Mantığı
9- Mantık ve Matematik
10- Matematik dilinin sembolleştirilmesi
11- Tanım Yöntemleri
12- İspat Yöntemleri
13- Matematik Kuramlarının Aksiyomlaştırılması
14- Mantık ve Doğa Bilimleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Önermeleri ve çıkarımları (argümanları) sembolleştirmenin, çözümlemenin ve denetlemenin yöntem ve kurallarını tanıma
2- Önermeleri ve çıkarımları (argümanları) daha hızlı ve sağlam bir biçimde çözümleyebilme ve denetleyebilme
3- Zihnin matematiksel düşünme ve irdeleme yeteneğini güçlendirme ve geliştirme
4- Bu avantajları çeşitli felsefi argümanları sağlamlık ve tutarlılıkları bakımından tartışmada ve karşılaştırmada kullanma
5- Tutarlı ve sağlam felsefi argümanlar oluşturmada ya da düzenlemede bu avantajlardan yararlanma
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 5 0
Ara sınavlar 0 2 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 5 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 2 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı A. Kadir Çücen, Mantık, Sentez Yayınları, Bursa 1012.
Yardımcı Kaynaklar Doğan Özlem, Mantık, İnkilap Yayınları, İstanbul 1996.

Ders ile ilgili dosyalar