Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > İMMUNOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İMMUNOLOJİ Birinci düzey 3.2.05 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FUAT AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. FUAT AYDIN, PROF. DR. K. SEMİH GÜMÜŞSOY, PROF. DR. SEÇİL ABAY, DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE KARAKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. ÖZGÜR GÜRAN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze & Online (Covid-19 pandemisinde YÖK’ün kararına göre karma ya da online olarak verilebilecektir)
Dersin amacı Doğal ve kazanılmış immunite, antijenler, immun sistemin hücre,doku ve organları, hücresel ve humoral bağışıklık gibi diğer derslere, sahaya temel oluşturacak bilgilerinin temel immunolojik kavramların verilmesi.
Dersin tanımı Bağışıklık Bilimi

Dersin içeriği
1- TEORİK: Ders dönemi sonunda dersin öğrenciye kazandıracağı bilgi, beceri ve kazanımların vurgulanması. Ders kaynaklarının ve derse ilişkin uygulama ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. / PRATİK: Mikrobiyoloji laboratuvarı çalışma prensipleri ve biyogüvenlik kurallarının belirtilmesi. Söz konusu uygulama alanlarında olası biyolojik-kimyasal tehlikeler ve önlemler konusunda bilgi aktarımı.
2- TEORİK: İmmunoloji, Seroloji ve Bağışıklığın Tanımı, Doğal bağışıklık. / PRATİK: Seroloji laboratuvarında kullanılan temel gereçler, biyolojik ve kimyasal maddeler, kullanım amaçları.
3- TEORİK: Antijen ve antijenitenin koşulları / PRATİK: Kanın yapısı, kan alma işlemleri, serum-plazma elde edilmesi ve kullanım alanları
4- TEORİK: İmmun sistemin organları, dokuları ve hücreleri / PRATİK: Serolojik Testler
5- TEORİK: Antikorlar ve çeşitleri / PRATİK: Primer bağlanma testleri (Radyoimmunoassay Teknikleri)
6- TEORİK: Antijen reseptörleri ve Doku uyuşum sistemi / PRATİK: Primer bağlanma testleri (Enzim İmmunoassay Teknikleri (ELISA vb.)
7- TEORİK: Sitokinler, Fagositoz / PRATİK: Primer bağlanma testleri (İmmunoflorasan Teknikleri), Sekonder bağlanma testleri (Aglutinasyon Testleri)
8- TEORİK: Seminer ve ödev sunumları / PRATİK: Seminer ve ödev sunumları, kendi kendine öğrenme (SSL)
9- TEORİK: Antijen işlenmesi ve sunulması / PRATİK: Kanın yıkanması ve eritrosit suspansiyonu hazırlanması, kullanım amacı
10- TEORİK: Humoral immun yanıt / PRATİK: Sekonder bağlanma testleri (Hemaglutinasyon, Hemaglutinasyon İnhibisyon Testleri)
11- TEORİK: Hücresel immun yanıt / PRATİK: Sekonder bağlanma testleri (Presipitasyon Testleri)
12- TEORİK: Komplement Sistemi / PRATİK: Sekonder bağlanma testleri
13- TEORİK: Aşırı Duyarlılık Reaksiyonları/ PRATİK: Sekonder bağlanma testleri (Komplement Fikzasyon Testi)
14- TEORİK: Mukozal, fetal ve neonatal bağışıklık / PRATİK: Tersiyer bağlanma testleri
15- TEORİK: Aşılar ve Aşılama / PRATİK: Tersiyer bağlanma testleri (Nötralizasyon Testleri)
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İmmun sistemin temel yapısı, immun yanıttaki yeri ve önemini bilir.
2- İmmun sistemin doku, hücre ve organlarını ile bunların fonksiyonlarını bilir.
3- Humoral ve hücresel bağışıklığın temel fonksiyonları ve vücut savunmasındaki rollerini bilir.
4- Antijen-antikor reaksiyonlarının temelini bilir. Hastalıkların serolojik teşhisine ilişkin temel bilgiler edinebilir.
5- Evcil hayvanlarda karşılaşılan çeşitli hastalık durumlarında gelişen immunolojik reaksiyonları ve bu reaksiyonların sonuçlarını değerlendirebilir.
6- Aşıların özellikleri, çeşitleri, etki mekanizmaları ve ayrıca aşılama yöntemleriniöğrenebilir.
7- Ülkemiz hayvancılığının bireysel ve sürü sağlığı problemlerine çözüm üretebilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 15 2 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İmmunoloji: Diker, K.S.2005:, Medisan Yayınevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1. İmmunoloji: Arda, M., Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Diker, K.S. 1998. Medisan Yayınevi, Ankara, 2. Immunology (Lippincott’s Illustrated Reviews) Harvey A.R., Champe P.C., 2008 Lippincott Williams&Wilkins Publishing 3. World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning. 4. Roıtt’s Temel İmmunoloji: Çeviri Editörü: Ilıman M.N., Yıldız M.2008 11. Baskı Atlas Kitapçılık Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar