Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (tezsiz.yük.lis.i.ö.) > DİN PSİKOLOJİSİNDE YENİ ARAYIŞLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN PSİKOLOJİSİNDE YENİ ARAYIŞLAR İkinci düzey FDB 676 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA ULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali KUŞAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim ve işlenen konuların tartışılması şeklinde
Dersin amacı Değişen ve gelişen dünyada ortaya çıkan yeni dini anlayış ve hareketlerin daha iyi anlaşılması çerçevesinde din psikolojisinin yeni araştırma alanları, konuları, yöntemlerinin ortaya konması bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.
Dersin tanımı Küreselleşme ve dindarlık, çoğulculuk ve dindarlık, dindarlık ve özgürlük, yeni dini hareketler ve dindarlık konularının işleneceği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Küreselleşen dünyada dinin yeri
2- Yeni dini hareketler
3- Yeni dini hareketlerin psiko-sosyal tabanı
4- Din ve bireysel özgürlük
5- Dini çoğulculuğun psikolojik zemini
6- Din ve diğergamlık
7- Din ve hoşgörü
8- Din ve önyargı
9- Dindarlığın yeni boyutları
10- Din ve Kimlik
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gelişen dünyada dinin yeri ve rolünü bilir
2- Gelişen dünyada bireysel dindarlığın boyutlarının yeni görünümler kazandığını bilir
3- Küreselleşen dünyada yeni dini hareketlerin ortaya çıktığını bilir
4- Küreselleşen dünyada Din psikolojisinde yeni arayışların ortaya çıktığını bilir
5- Bireysel dindarlığın yeni motivasyonlarının görüldüğünü bilir
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı David M. Wulff; Psychology of Religion; Classic and Contemporary Views, New York, 1991. Michael Argyle, "New Developments in Psychology of Religion" in (Ed. L.B. Brown) Advances in Psychology of Religion , Oxford 1985.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar