Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > KABLOSUZ VE GEZGİN HABERLEŞME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KABLOSUZ VE GEZGİN HABERLEŞME Birinci düzey EM 405 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. İBRAHİM DEVELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bulunmamaktadır
Dersin veriliş şekli Ders, çoğunluğu teorik olmak üzere öğretim elemanı merkezli verilmektedir. Dersin tamamlanmasına 2-3 hafta kala ise öğrencilere çeşitli araştırma ödevleri verilerek öğrenci merkezli eğitim yolu takip edilmektedir.
Dersin amacı Kablosuz ve gezgin haberleşmenin temel prensiplerinin anlaşılması, gezgin radyo kanallarının yayılım karakteristiklerinin öğrenilmesi ve nihayetinde ise güncel haberleşme teknolojilerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Kablosuz ve gezgin haberleşmenin temel prensiplerinin anlaşılması, gezgin radyo kanallarının yayılım karakteristiklerinin öğrenilmesi ve nihayetinde ise güncel haberleşme teknolojilerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Kablosuz ve gezgin haberleşmenin prensipleri
2- Gezgin radyo kanalların yayılım karakteristikleri, çokyollu yayılımın kaynakları
3- Çokyollu sönümlenme, büyük ve küçük ölçekli sönümlenme
4- Küçük ölçekli sönümlenme çeşitleri
5- Sönümlü kanal etkisini azaltma yöntemleri, çoktaşıyıcılı iletim
6- Yayılı spektrum haberleşmesi
7- Yayılı spektrum haberleşmesi
8- Hücresel haberleşmenin prensipleri, el değiştirme, gezgin haberleşmede kullanılan hücre tipleri
9- Hücresel haberleşmenin prensipleri, el değiştirme, gezgin haberleşmede kullanılan hücre tipleri
10- Gezgin haberleşme sistemlerin gelişimi
11- Güncel gezgin haberleşme teknolojilerinin tanıtımı (GSM 900, GSM 1800, HSCSD, GPRS, EDGE)
12- Güncel gezgin haberleşme teknolojilerinin tanıtımı (GSM 900, GSM 1800, HSCSD, GPRS, EDGE)
13- 3. nesil gezgin haberleşme sistemleri (UMTS ve CDMA 2000 sürümleri)
14- 3. nesil gezgin haberleşme sistemleri (UMTS ve CDMA 2000 sürümleri)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik ve haberleşme bilgilerini uygulama becerisi.
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- Etkin iletişim kurma becerisi
4- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
5- Hücresel haberleşmenin öğrenilmesi
6- Güncel gezgin haberleşme teknolojilerinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doç. Dr. İbrahim Develi, Kablosuz ve Gezgin Haberleşme Ders Notları, 2010.
Yardımcı Kaynaklar 1.) J. Korhonen, Introduction to 3G Mobile Communications, Artech House, 2003. 2.) H. Taub and D. L. Schilling, Principles of Communication Systems, McGraw-Hill, 2008.

Ders ile ilgili dosyalar