Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KANATLI HAYVAN HİSTOLOJİSİ |
Üçüncü düzey |
VHE 520 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMEL ALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere, kanatlı organ ve sistemlerinin mikroskobik yapısı hakkında teorik ve pratik bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Kanatlı hayvan dokularının oluşturduğu sistemler hakkında bilgi verir.
|
1- |
Kanatlı sinir sistemi
|
2- |
Kanatlı kalp ve damarları
|
3- |
Kanatlı kan yapan organlar I
|
4- |
Kanatlı kan yapan organlar II
|
5- |
Kanatlı sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, yemek borusu
|
6- |
Kanatlı mideleri
|
7- |
Kanatlı bağırsakları
|
8- |
Kanatlı pankreas ve karaciğeri
|
9- |
Kanatlı solunum sistemi
|
10- |
ARASINAV
|
11- |
Kanatlı üriner sistemi
|
12- |
Kanatlı erkek genital sistemi
|
13- |
Kanatlı dişi genital sistem
|
14- |
Kanatlı endokrin sistem
|
15- |
Kanatlı örtü sistemi
|
16- |
Kanatlı duyu sistemi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kanatlı sindirim sistemi, ağız boşluğu, yemek borusu hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Kanatlı kan yapan organlar hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Kanatlı üriner, dişi ve erkek genital sistemleri hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Kanatlı sinir, endokrin, örtü ve solunum sistemi hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Kanatlı kalp ve dolaşım sistemi hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Kanatlı duyu sistemi sistemi hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
32
|
3
|
96
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
1
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
16
|
1
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
1
|
16
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Özel Histoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2008)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tanyolaç ,A. (1999): Özel Histoloji. Yorum Matbaacılık Sanayi, Ankara
Banks, WJ (1993) Applied Veterinary Histology, Third Edition, Mosby Year Book, St. Louis, Baltimore, Boston, Chiacago, London, Philadelphia, Sydney, Toronto
Dieter-Dellmann H (1993) Textbook of Veterinary Histology, Lea and Febiger, Philadelphia
4. Hodges RD (1974) The Histology of the Fowl. Academic Pres, London, New York, San Francisco 5. Kind AS, McLelland J (1984) Birds their structure and function. Second edition. Bailliere Tindall, London, Philadelphia, Toronto, Mexico City, Rio de janeiro, Sydney, Tokyo, Hong Kong.
Aughey E, Frye FL (2001): Comparative Veterinary Histology with Clinical Correlates, Manson Publishing/The Veterinary Pres, London, UK
|
|