Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > ÇOCUK VE SPOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK VE SPOR Birinci düzey BSA 305 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YAHYA POLAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze,Sözlü anlatım,Soru-Cevap
Dersin amacı Çocukların yaş guruplarına göre yapısal özelliklerinin ortaya konulması, gelişim düzey ve özelliklerinin tespit edilmesi ile bu özelliklerin maksimum gelişimine yönelik antrenman yöntemlerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Çocukların yaş guruplarına göre yapısal özellikleri.

Dersin içeriği
1- Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor gelişim
2- Okul öncesi çocuklarda hareket eğitimi
3- Erken adolesan dönemde hareket eğitimi
4- Adolesan dönemde hareket eğitimi
5- Geç adolesan dönemde hareket eğitimi
6- Çocuklarda sürat eğitimi
7- Çocuklarda sürat eğitimi
8- Çocuklarda kuvvet eğitimi
9- Çocuklarda dayanıklılık eğitimi
10- Çocuklarda denge eğitimi
11- Çocuklarda eklem hareket genişliği eğitimi
12- Çocuklarda eklem hareket genişliği eğitimi
13- Çocuklarda yetenek seçimi
14- Çocuklarda yetenek seçimi
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Disiplinler arası takımlarda çalışır.
2- İlgili etkinlik alanlarını kullanır.
3- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir.
4- İlgili alanda ihtiyaca cevap verebilecek nitelikte bilgiye ulaşır.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur
6- Alanıyla ilgili güncel ve doğru bilgiye nasıl ulaşacağını açıklar.
7- Dersle ilgili güncel durum, sorunlar ve çözüm önerilerini bilir.
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 2 4 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 4 24
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Zorba E. herkes için spor ve fiziksel uygunluk
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar