Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > KRİSTALOGRAFİYE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KRİSTALOGRAFİYE GİRİŞ İkinci düzey KİM 520 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşulsuz
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN PATAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof Dr Orhan Türkoğlu ve Prof Dr Nilgün Özpozan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yardımcı eleman yoktur
Dersin veriliş şekli yüz yüze doğrudan anlatım
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrenciye kristal simetrisini ve kristallerin x-ışını kırınımını öğretmektir
Dersin tanımı Nokta simetri işlemleri, kristal örgüler, kristal sistemleri, 14 Bravais örgüsü, 32 kristalografik nokta grubu, öteleme vida ekseni ve kayma düzlemini içeren simetri elemanları, uzay grupları, ters örgü, Miller indisi ve uluslararası kristalografi tablosu

Dersin içeriği
1- kristal yapısı ve örgü
2- düzlem ve doğrultular
3- kristal geometrisi
4- atomik koordinatlar
5- X-ışını toz fotoğrafları
6- ters örgü
7- ters örgü (devam)
8- arasınav
9- elektron kırınımı
10- 32 kristalografik nokta grubu
11- öteleme vida ekseni ve kayma düzlemini içeren simetri elemanları
12- uzay grupları
13- uzay grupları (devam)
14- uzay grupları (devam)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- kristal yapısı ve örgü
2- düzlem ve doğrultular
3- kristal geometrisi
4- atomik koordinatlar
5- X-ışını toz fotoğrafları
6- ters örgü ve elektron kırınımı
7- 32 kristalografik nokta grubu
8- öteleme vida ekseni ve kayma düzlemini içeren simetri elemanları
9- uzay grupları
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 2 26
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 4 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 12 2 24
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mckie, D. ve Mckie C., Essentials of Crystallography, Blackwell Scientific Publications, Oxford, 1986.
Yardımcı Kaynaklar West, A.R.,Solid State Chemistry and Its Applications, John Wiley&Sons, Chichester, 1988

Ders ile ilgili dosyalar