Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAPISAL DEPREM MÜHENDİSLİĞİ |
Üçüncü düzey |
İNŞ 619 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Doktora Öğrencileri.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe.
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATİH ALTUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FATİH ALTUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller ve pratik uygulama yöntemlerinin gösterilmesi.
|
Dersin amacı
|
2007 Deprem Yönetmeliği esaslarına göre depreme dayanıklı yapı tasarımı genel ilkelerinin verilmesi ve yatay yükler etkisi altında yapısal çözüm yöntemlerinin irdelenmesiyle deprem etkisinin yapı sistemi üzerindeki etkilerinin yorumlanabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Yapıların deprem performanslarının değerlendirilmesi için yönetmeliklerde verilen lineer olmayan hesap yöntemlerinin irdelenerek, bu yöntemlerin yapılan çalışmalarla pratiğe geçirilmesine olanak sağlanmaktadır.
|
1- |
Deprem ve Yapılara Etkisi.
|
2- |
Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı.
|
3- |
Deprem Yönetmeliği 2007 Genel İlkeleri
|
4- |
Deprem Yönetmeliği 2007 Genel İlkeleri
|
5- |
Deprem Yönetmeliği 2007 “Deprem Yükü Hesap ve Yöntemleri”.
|
6- |
Deprem Yönetmeliği 2007 “Deprem Yükü Hesap ve Yöntemleri”.
|
7- |
Depreme Dayanıklı Betonarme Binalar İçin Tasarım Kuralları.
|
8- |
Depreme Dayanıklı Betonarme Binalar İçin Tasarım Kuralları.
|
9- |
Betonarme Elemanlar İçin Depreme Dayanıklılık(Kiriş ve Kolonlar).
|
10- |
Betonarme Elemanlar İçin Depreme Dayanıklılık(Kiriş ve Kolonlar).
|
11- |
Perde Duvarlarda Süneklik
|
12- |
Betonarme Elemanlar İçin Depreme Dayanıklılık(Düğüm Noktaları ve Perdeler DY2007).
|
13- |
Yapıların Deprem Performansının Belirlenmesi.
|
14- |
Yapıların Deprem Performansının Belirlenmesi (Uygulama).
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
Deprem davranışının tanımlanması
|
4- |
Dinamik özelliklerin yapılarda ortaya konulması
|
5- |
Lineer olmayan davranış ve hesap esaslarının verilmesi
|
6- |
Non-lineer deprem performansı analizi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
12
|
60
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
8
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Celep, Z., Deprem Mühendisliğine Giriş, 2011.
Celep, Z., Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal Olmayan Davranış ve Çözümleme, 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Altun, F., Yapısal Deprem Mühendisliği, Ders Notları, 2009.
|
|