Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 Üçüncü düzey TDE 812 Zorunlu 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NEVZAT ÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı Öğrencileri tez yazma ve hazırlama konusunda bilgilendirmek ve öğrencilerin tez çalışmalarını takip etmek ve denetlemek.
Dersin tanımı Öğrencileri tez yazma ve hazırlama konusunda bilgilendirmek ve öğrencilerin tez çalışmalarını takip etmek ve denetlemektir.

Dersin içeriği
1- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
2- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
3- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
4- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
5- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
6- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
7- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
8- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
9- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
10- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
11- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
12- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
13- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
14- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
15- Haftada bir saat öğrencinin teziyle ilgili çalışmalar yapmak
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencinin tezi bilimsel kurallara uygun olarak hazırlamasıdır
2- Öğrencinin tezi bilimsel kurallara uygun olarak hazırlamasıdır
3- Öğrencinin tezi bilimsel kurallara uygun olarak hazırlamasıdır
4- Öğrencinin tezi bilimsel kurallara uygun olarak hazırlamasıdır
5- Öğrencinin tezi bilimsel kurallara uygun olarak hazırlamasıdır
6- Öğrencinin tezi bilimsel kurallara uygun olarak hazırlamasıdır
7- Öğrencinin tezi bilimsel kurallara uygun olarak hazırlamasıdır
8- Öğrencinin tezi bilimsel kurallara uygun olarak hazırlamasıdır
9- Öğrencinin tezi bilimsel kurallara uygun olarak hazırlamasıdır
10- Öğrencinin tezi bilimsel kurallara uygun olarak hazırlamasıdır

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 15 210
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 28 392
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tezle ilgili bütün kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Tezle ilgili bütün kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar