Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (yüksek Lisans) > TEMEL FİZYOLOJİK KAVRAMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL FİZYOLOJİK KAVRAMLAR İkinci düzey VFZ 521 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Selma Beyzi
Dersin veriliş şekli Selma Beyzi
Dersin amacı Öğrencilerin canlıdaki sistemleri ve bunların çalışma mekanizmasını öğrenmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Öğrencilerin canlıdaki sistemleri ve bunların çalışma mekanizmasını öğrenmesi hedeflenmektedir.

Dersin içeriği
1- Fizyolojiye giriş ve temel kavramlar
2- Sindirim sistemi
3- Sindirim sistemi
4- Metabolizma
5- Vücut sıcaklığının ayarlanması
6- Hormonlar
7- Ara sınav
8- Sinir sistemi
9- Sinir sistemi
10- Kas fizyolojisi
11- Solunum sistemi
12- Solunum sistemi
13- Boşaltım sistemi
14- Dolaşım sistemi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fizyolojinin temel kavramların anlaşılması
2- Canlının çevre ile olan etkileşiminin anlaşılması
3- Haemostasi kavramının anlaşılması
4- Fizyolojinin temel kavramların anlaşılması
5- Canlının çevre ile olan etkileşiminin anlaşılması
6- Haemostasi kavramının anlaşılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lippincott Fizyoloji Yazar : Robin R. Preston , Thad E. Wilson , Basım : 2013 Yayınevi : Nobel Tıp Kitabevi ISBN : 9786053350187
Yardımcı Kaynaklar Lippincott Fizyoloji Yazar : Robin R. Preston , Thad E. Wilson , Basım : 2013 Yayınevi : Nobel Tıp Kitabevi ISBN : 9786053350187

Ders ile ilgili dosyalar