Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (doktora) > BÖCEK ÜREME FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÖCEK ÜREME FİZYOLOJİSİ Üçüncü düzey BİY 504 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYDIN ŞÜZÜ TUNÇBİLEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste erkek ve dişi böcek üreme sistemleri, cinsiyetin belirlenmesi, özel üreme şekilleri ve bunları inclemede kullanılan laboratuvar teknikleri anlatılacaktır
Dersin tanımı Böceklerde erkek ve dişi üreme sistemleri; oogenez ve ovipozisyon; çiftleşme ve döllenme; verimliliği kontrol eden faktörler; hibernasyon ve diyapoz; üremede özel şekiller

Dersin içeriği
1- Üreme sitemine giriş
2- Erkek üreme sistemi
3- Dişi üreme sistemi
4- Ovipozisyon
5- Çiftleşme ve döllenme
6- Cinsiyet belirleme
7- Döllenmeyi etkileyen faktörler
8- ARA SINAV
9- Hibernasyon ve diyapoz
10- Beslenme ve sindirim
11- Özel üreme şekilleri
12- Embriyogenezde sitoplazmik belileyiciler
13- Genel tartışma
14- YARIYILSONU SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyolojik mücadeleyi öğrenir.
2- Böceklerde Dişi üreme sistemi öğrenir.
3- Böceklerde Erkek üreme sistemi öğrenir.
4- Döllenmeyi etkileyen faktörleri öğrenir.
5- Hibernasyon ve diyapozu öğrenir
6- Özel üreme şekillerini bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2- Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3- Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4- Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5- Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11- Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13- Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 12 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 24 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kerkut, G.A., Gilbert,L.I., Comprehensive Insect Phisilogy Biochemistry and Pharmacology, Vol: 1, 1985.
Yardımcı Kaynaklar Kansu A.İ. Genel Entomoloji, 2000

Ders ile ilgili dosyalar