Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
THESIS STUDIES 1 |
İkinci düzey |
CHE 711 |
|
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
ön koşulsuz
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞABAN PATAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
yüksek lisans tez dönemi öğrencisi olan bütün öğretim üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
bölüm asistanları
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze eğitim ve laboratuvar
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans öğrencilerine kendi kendine araştırma becerisi kazandırma
|
Dersin tanımı
|
Ders öğrencilere bir danışman denetiminde araştırma, planlama, yürütme, sonuçlandırma, bulguların değerlendirilmesi ve varılan sonuçları sözel ve yazılı sunuş haline getirme konularını kapsar.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Araştırma gereksinimi ve araştırma yöntemleri
|
3- |
Deneysel çalışmada kurallar
|
4- |
Tez konusu seçimi ve tez planlaması
|
5- |
Literatüre Tarama
|
6- |
Araştırma düzeneği kurma ve ön çalışmalar
|
7- |
ara sınav
|
8- |
Deneysel çalışma
|
9- |
Deneysel çalışma
|
10- |
Deneysel çalışma
|
11- |
Deneysel çalışma
|
12- |
verilerin değerlendirilmesi
|
13- |
verilerin değerlendirilmesi
|
14- |
verilerin değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma gerekçelerini öğrenme
|
2- |
Danışman veya bir yönetici eşliğinde çalışma alışkanlığı
|
3- |
Araştırma planlaması becerisi kazanma
|
4- |
Laboratuvarda güvenlik kurallarını anlama
|
5- |
Veri toplama ve değerlendirme becerisi kazanma
|
6- |
Bilimsel çalışmalarda etik kurallarını öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
4
|
60
|
Ödevler
|
10
|
4
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
4
|
56
|
Ara sınavlar
|
2
|
3
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
40
|
5
|
200
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
2
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
2
|
4
|
Araştırma
|
40
|
4
|
160
|
Toplam iş yükü
|
|
|
622
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
0
|
Kısa sınav
|
2
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bilimsel veritabanları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Derste işlenen konu ile ilgili kitaplar ve veritabanları
|
|