Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > THESIS STUDIES 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
THESIS STUDIES 1 İkinci düzey CHE 711 Zorunlu 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşulsuz
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN PATAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı yüksek lisans tez dönemi öğrencisi olan bütün öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı bölüm asistanları
Dersin veriliş şekli yüz yüze eğitim ve laboratuvar
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerine kendi kendine araştırma becerisi kazandırma
Dersin tanımı Ders öğrencilere bir danışman denetiminde araştırma, planlama, yürütme, sonuçlandırma, bulguların değerlendirilmesi ve varılan sonuçları sözel ve yazılı sunuş haline getirme konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Araştırma gereksinimi ve araştırma yöntemleri
3- Deneysel çalışmada kurallar
4- Tez konusu seçimi ve tez planlaması
5- Literatüre Tarama
6- Araştırma düzeneği kurma ve ön çalışmalar
7- ara sınav
8- Deneysel çalışma
9- Deneysel çalışma
10- Deneysel çalışma
11- Deneysel çalışma
12- verilerin değerlendirilmesi
13- verilerin değerlendirilmesi
14- verilerin değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma gerekçelerini öğrenme
2- Danışman veya bir yönetici eşliğinde çalışma alışkanlığı
3- Araştırma planlaması becerisi kazanma
4- Laboratuvarda güvenlik kurallarını anlama
5- Veri toplama ve değerlendirme becerisi kazanma
6- Bilimsel çalışmalarda etik kurallarını öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 2 4 8
Ara sınavlara hazırlık 14 4 56
Ara sınavlar 2 3 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 40 5 200
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 2 12
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 40 4 160
Toplam iş yükü     622
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 0
Kısa sınav 2 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel veritabanları
Yardımcı Kaynaklar Derste işlenen konu ile ilgili kitaplar ve veritabanları

Ders ile ilgili dosyalar