Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstriyel Tasarim Müh.(yl) > TOZ METALURJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOZ METALURJİSİ İkinci düzey ETM 506 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AFŞIN ALPER CERİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı --
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere toz üretimi ve sinterleme işlemleri dahil toz metalurjisi ile ilgili temel bilgileri vermektir.
Dersin tanımı Toz metalurjisi yöntemini prensipleri. Toz üretim yöntemleri. Tozların karakterizasyonu. Karıştırma ve harmanlama. Toz kütlesini şekillendirme yöntemleri. Sinterleme teorisi. Yoğunlaşma mekanizmaları , Kaı, sıvı faz ve aktivasyonlu sinterleme. Sinterleme fırınları ve atmosferleri. Yüksek yoğunlaştırma yöntemleri, Bitirme işlemleri , T/M ürünlerine uygulanan testler. Uygulama örnekleri.

Dersin içeriği
1- Toz metalurjisi yönteminin prensipleri.
2- Toz üretim yöntemleri. Mekanik yöntemler
3- Kimyasal ve elektrolitik yöntemler
4- Santrifüj yöntemleri
5- Diğer toz üretim yöntemleri
6- Tozların karakterizationu
7- Tozların karakterizationu
8- Karıştırma ve harmanlama.
9- Ara Sınav
10- toz metalurjisi parçalarının şekillendirilmesi,presleme
11- Sinterleme ,katı,sıvı faz,aktivasyonlu sinterleme, Yoğunlaşma mekanizmaları
12- Sinterleme fırınları ve atmosferleri.
13- Bitirme işlemleri T/M ürünlerine uygulanan testler.
14- Tam yoğunlukta parça üretimi. Uygulama örnekleri.
15- Toz metalürjisi ürünlerinin özellikleri
16- Dönem sonu sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Üretim yöntemi,iç yapı ve özellikler arasındaki ilişkiler konusunda bilgi sahibi olurlar.
2- Üretim yöntemi seçimi konusunda bilgi sahibi olurlar.
3- Toz metalurjisi konusunda kapsamlı bilgi edinirler.
4- Gözenekli iç yapının malzeme özelliklerine etkilerini yorumlayabilirler.
5- --
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
4- Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
9- Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
10- Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
11- Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 40 40
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Randalı M. German, „Powder Metallurgy Science?, Second Edition, Metal Powder Industries Federation, Princeton, New Jersey, 1994.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar