Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CELALEDDİN ÇELİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Celaleddin Çelik
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. M. Derviş Dereli
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze, seminer ve ödev.
|
Dersin amacı
|
Modern toplumda sosyal ve kültürel yapı ile bu yapılarda meydana gelen değişmeleri anlamak, çözümlemek. Değişen sosyo-kültürel yapıların dini hayatla etkileşimini ortaya koymak ve açıklamak.
|
Dersin tanımı
|
Dini hayat toplum ve kültür dünyasının ekseninde yer alır. Dindarlık farklı kültürel yapılarla etkileşimde şekillenir. Dini hayatın sosyolojik analizi toplumsal ve kültürel süreçlerde dindarlığın girdiği etkileşim süreçlerinin yine sosyolojik yöntemlerle ele alınmasıyla anlaşılabilir.
|
1- |
Düşünce Tarihinde Din Sorunu.
|
2- |
Din ve Toplum İlişkilerinin tarihsel sosyolojik tasviri.
|
3- |
Din ve Kültür Etkileşiminin Anlaşılması
|
4- |
Dinin Sosyo-Kültürel Görünümlerine Sosyolojik Yaklaşım
|
5- |
Sosyal Farklılaşma ve Dindarlık İlişkisi
|
6- |
Kültürel Çeşitlilik ve Din İlişkisi
|
7- |
Dini Düşünce, Tasavvur ve Gruplarda Antropolojik Farklılıklar
|
8- |
Kültüre Bağlı Dinsel Farklılaşmalar.
|
9- |
Din ve Modernlik Etkileşimi
|
10- |
Din ve Sınıf, Tabaka, Aidiyet Etkileşimi
|
11- |
Kültürel Dindarlık Söylemlerinin Sosyolojik Analizi
|
12- |
Din Antropolojisinde Kültürel Farklılıklarla Din Etkileşimine Yaklaşımlar
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Modern toplumdaki sosyal ve kültürel yapıları anlamlandırır.
|
2- |
Sosyal ve kültürel yapılardaki değişimlerin farkına varır.
|
3- |
Din ve toplum arasında modern dünyada var olan ilişkileri kavrar.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
9
|
9
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
9
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ali Coşkun, Din, Toplum ve Kültür, Din Sosyolojisi ve Antropolojisine Giriş, İz Yayıncılık İstanbul 2005
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nur Vergin, Din, Toplum ve Siyasal Sistem, Bağlam Yayınları İstanbul.
|
|