Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİ |
Üçüncü düzey |
KİM 503 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Atom ve Molekül Kimyası ve spektroskopi alanında teorik veya deneysel olarak çalışmak isteyen yüksek lisans veya doktora öğrencilerinin daha iyi bilgilenmeleri için gerekli bir ders olduğu görüşündeyiz.
|
Dersin tanımı
|
Dr.Şerife Saçmacı tarafından haftada 3 saat teorik olarak yüzyüze Türkçe dilinde verilen, ders Yüksek Lisans Öğrencilerine: Spektroskopiye giriş, Kuantizasyon ve Moleküler Enerji Seviyeleri, Geçiş olasılıkları ve Seçim kuralları, Dönme spektroskopisi, İnfrared Spektoskopisi, Raman Spektroskopisi, Moleküllerin Elektronik Spektroskopisi, Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi, NMR spektroskopisi, Moleküler spektrumların çekilmesi ve yorumlanması hakkında bilgi ve beceri kazandırır.
|
1- |
Moleküler spektroskopiye giriş,
|
2- |
Kuantizasyon ve Moleküler Enerji Seviyeleri,
|
3- |
Geçiş olasılıkları ve Seçim kuralları,
|
4- |
Dönme spektroskopisi,
|
5- |
Infrared spektroskopisi,
|
6- |
Arasınav
|
7- |
Raman spektroskopisi,
|
8- |
Moleküllerin Elektronik Spektroskopisi,
|
9- |
Elektronik spektroskopisinin uygulamaları,
|
10- |
Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi,
|
11- |
NMR spektroskopisi,
|
12- |
Mössbauer spektroskopisi,
|
13- |
Moleküler spektrumların kaydedilmesi ve yorumlanması,
|
14- |
Yıl sonu sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Moleküler spektroskopi, temeli
|
2- |
Kuantizasyon ve moleküler enerji seviyeleri hakkında bilgi edinmek
|
3- |
Geçiş olasılıkları, seçim kuralları hakkıda bilgi edinmek
|
4- |
Dönme, İnfrared ve raman spektroskopi hakkında bilgi edienmek
|
5- |
Uygulamalar
|
6- |
Pratik yaklaşımlar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
3
|
6
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
3
|
1
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
1
|
3
|
3
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
28
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
6
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
30
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Molecular Spectroscopy, Brown, John M. Brown, OCP, 1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Molecular Spectroscopy, Banwell, McGRAW-HILL, 1972.
2-Introduction to Infrared and Raman Spectroscopy, N.B. Colthup, L.H. Daly and S. E. Wiberley,
1990.
|
|