Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Üçüncü düzey |
GK 301 |
|
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KUDRET ALTUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KUDRET ALTUN
DOÇ. DR. MEHMET ALİ BAHAR
DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
DOÇ. DR. GÜRKAN MORALI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze öğretim
|
Dersin amacı
|
Öğretmen adaylarının sosyal sorumluluk duygularını projeler yoluyla geliştirmek
|
Dersin tanımı
|
"Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme" (YÖK, Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı).
|
1- |
Sorumlu öğretim elemanının, öğretmen adaylarını topluma hizmet uygulamaları dersinin amaçları, işlenişi, değerlendirilmesi vb. (örn. toplumsal görev ve sorumluluklar, proje, proje önerisi hazırlama, proje izleme raporu ve proje sonuç raporu yazma basamakları) vb. konular hakkında bilgilendirmesi
|
2- |
Öğretmen adaylarının uygulamayı düşündükleri proje için öneri hazırlamaları
Koordinatörlük tarafından belirlenen etkinliklere katılım
|
3- |
Öğretmen adaylarının uygulamayı düşündükleri proje için öneri hazırlamaları
Koordinatörlük tarafından belirlenen etkinliklere katılım
|
4- |
Öğretmen adaylarının uygulamayı düşündükleri proje için öneri hazırlamaları
Koordinatörlük tarafından belirlenen etkinliklere katılım
|
5- |
Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri
Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
|
6- |
Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri
Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
|
7- |
Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri
Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
|
8- |
Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri
Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
|
9- |
Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri
Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
|
10- |
Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri
Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
|
11- |
Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
|
12- |
Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
|
13- |
Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
|
14- |
Proje Sonuç Raporlarının Teslim edilmesi
Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin ve projelerin değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Topluma hizmet uygulamalarının amaçlarını ve önemini açıklayabilir.
|
2- |
Toplumun güncel sorunlarını belirleyebilir.
|
3- |
Sorunların çözümüne ilişkin projelerini hazırlar.
|
4- |
Topluma hizmet uygulamaları kapsamında çeşitli etkinlikler düzenler.
|
5- |
Proje sonuçlarını çeşitli kurumlar ve bireylerle paylaşır.
|
6- |
Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli etkinliklerde yer alır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
5
|
5
|
25
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
68
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|