Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (cum.ü.ort.dr.) > TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Üçüncü düzey GK 301 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KUDRET ALTUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KUDRET ALTUN DOÇ. DR. MEHMET ALİ BAHAR DOÇ. DR. SEMİH ZEKA DOÇ. DR. GÜRKAN MORALI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze öğretim
Dersin amacı Öğretmen adaylarının sosyal sorumluluk duygularını projeler yoluyla geliştirmek
Dersin tanımı "Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme" (YÖK, Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı).

Dersin içeriği
1- Sorumlu öğretim elemanının, öğretmen adaylarını topluma hizmet uygulamaları dersinin amaçları, işlenişi, değerlendirilmesi vb. (örn. toplumsal görev ve sorumluluklar, proje, proje önerisi hazırlama, proje izleme raporu ve proje sonuç raporu yazma basamakları) vb. konular hakkında bilgilendirmesi
2- Öğretmen adaylarının uygulamayı düşündükleri proje için öneri hazırlamaları Koordinatörlük tarafından belirlenen etkinliklere katılım
3- Öğretmen adaylarının uygulamayı düşündükleri proje için öneri hazırlamaları Koordinatörlük tarafından belirlenen etkinliklere katılım
4- Öğretmen adaylarının uygulamayı düşündükleri proje için öneri hazırlamaları Koordinatörlük tarafından belirlenen etkinliklere katılım
5- Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
6- Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
7- Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
8- Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
9- Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
10- Öğretmen adaylarının hazırladıkları projenin uygulanmasına devam etmeleri Projeye ilişkin uygulamaların, kurumda yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin sınıfta tartışılması
11- Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
12- Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
13- Projelerin sınıfta sunulması ve tartışılması
14- Proje Sonuç Raporlarının Teslim edilmesi Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin ve projelerin değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Topluma hizmet uygulamalarının amaçlarını ve önemini açıklayabilir.
2- Toplumun güncel sorunlarını belirleyebilir.
3- Sorunların çözümüne ilişkin projelerini hazırlar.
4- Topluma hizmet uygulamaları kapsamında çeşitli etkinlikler düzenler.
5- Proje sonuçlarını çeşitli kurumlar ve bireylerle paylaşır.
6- Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli etkinliklerde yer alır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 5 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar