Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Abdullah İNCİ, Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
İnvitro kultivasyon yöntemleri hakkında detaylı bilgilerin verilmesi
|
Dersin tanımı
|
İnvitro kültivasyon yöntemleri hakkında detaylı bilgilerin veren bir derstir.
|
1- |
Parazit kültürünün amacı ve uygulama alanları
|
2- |
Parazitlerin kültür ortamındaki gereksinimleri ve kültür çeşitleri
|
3- |
Besiyeri hazırlanmasında genel kurallar
|
4- |
Besiyeri hazırlanmasında genel kurallar
|
5- |
İntestinal Protozoonların in vitro kültürleri
|
6- |
TYI-S 33 Besiyeri
|
7- |
TYSGM-9 (Diamond) Besiyeri
|
8- |
Robinson Besiyeri
|
9- |
Boeck ve Drobohlav’ın Locke-Egg-Serum (LES) Besiyeri
|
10- |
Doku protozoonlarının in vitro kültürleri
|
11- |
Agar plağında kültür
|
12- |
Nelson besiyeri
|
13- |
Kamçılı kan protozoonlarının in vitro kültürleri
|
14- |
Mikrokültür yöntemi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Parazit kültürünün amacı ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Parazitlerin kültür ortamındaki gereksinimleri ve kültür çeşitlerini bilir.
|
3- |
Besiyeri hazırlanmasında bilgi sahibi olur.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yukarı, B.A., (2000) Protozooloji, Akdeniz Üniversitesi Burdur Veteriner Fakültesi Ders Notu, Burdur. Dik, B., Sevinç, F. (2002) Veteriner Protozooloji, Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi, Konya. Tüzer, E., Toparlak, M. (1999) Veteriner Protozooloji, İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Ders Notu, İstanbul. Kaufmann, J. (1996) Parasitic Infections of Domestic Animals, Birkhäuser, Switzerland. Peters, W., Pasvol, G. (2002) Tropikal Medicine and Parasitology, Mosby International Limited, China. Soulsby, E.J.L. (1986) Helminths, Arthropods and Protozoa of Domesticated Animals, William Cloves Limited, Great Britain. Burgu, A., Karaer, Z. (2005) Parazit Hastalıklarında Tedavi, Türkiye Parazitoloji Derneği, İzmir. Dumanlı, N., Karaer Z. (2010). Veteriner Protozooloji. Medisan Yayınevi, Ankara Dobbelaere, D. A. E., McKeever, D. J. (2002). Theileria. CAB Direct Collection.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|