Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > TEKKE ŞİİRİNİN SORUNLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKKE ŞİİRİNİN SORUNLARI Üçüncü düzey TDE 635 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri .
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BAYRAM DURBİLMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı .
Dersin veriliş şekli Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
Dersin amacı Tekke Şiirinin Sorunları konusunda yapılan çalışmalar ve yöntemlerin uygulamalı olarak öğretilmesi
Dersin tanımı Tekke Şiirinin Sorunları konusunda yapılan çalışmalar ve yöntemler

Dersin içeriği
1- ‘Tekke’ merkezli kültür ve ‘edebiyat’ gelenekleri
2- ‘Tekke’ merkezli kültür ve ‘edebiyat’ gelenekleri konusunda yapılan çalışmalar
3- Kaynak sorunları
4- Metinlerin yazılışından / okunuşundan kaynaklanan sorunlar
5- Mahallî kültür kaynaklı sorunlar
6- Tür sorunları
7- Şekil sorunları
8- Ara Sınav
9- Ortak mahlaslar
10- Kavram sorunları
11- İnceleme yöntemleri ve sorunları
12- Örnek metinler üzerinde incelemeler
13- Örnek metinler üzerinde incelemeler
14- Örnek metinler üzerinde incelemeler
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- .
2- .
3- .
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erman Artun, Dinî Tasavvufî Halk Edebiyatı, Kitabevi yay. İstanbul, 2006. Abdurrahman Güzel, Dinî Tasavvufî Türk Edebiyatı, Akçağ yay. Ankara, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Bayram Durbilmez, Sorgunlu Sıdkı Baba Divanı, Kayseri, 2014.

Ders ile ilgili dosyalar