Ön koşul dersleri
|
ok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DOĞAN IŞIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Doğan IŞIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Doğan IŞIK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze- Teorik
|
Dersin amacı
|
Derste tarım alanlarında sorun olan önemli yabancı otların mücadelesinde entegre mücadele kapsamı içerisinde kimyasal mücadeleye alternatif olabilecek ya da kimyasal mücadeleyle birlikte uygulanabilecek tüm mücadele önlemleri karşılaştırmalı olarak işlenmektedir
|
Dersin tanımı
|
Pestisitlerin kullanılmadığı gıdalara olan talep nedeniyle organik tarımın popülaritesi hızla artmaktadır. Yabancı otlar organik tarım sistemlerinde ciddi problemler oluşturmaktadırlar. Daha önceleri önemsiz ve ekonomik olmadığı gerekçesiyle bir kenara itilen alternatif yabancı ot mücadele yömtemleri tekrar önem kazanmıştır.
|
1- |
Genel Giriş (Yabancı otların önemi, sebep olduğu verim kayıpları)
|
2- |
Yabancı ot mücadelesine genel bir bakış
|
3- |
Alternatif Mücadele stratejileri
|
4- |
Kültürel önlemler: Ekim nöbeti ve yabancı ot mücadelesinde önemi
|
5- |
Örtücü bitkiler
|
6- |
Allelopati
|
7- |
Biyoherbisitler
|
8- |
Vize
|
9- |
Fiziksel önlemler
|
10- |
Mekanik önlemler
|
11- |
Biyolojik önlemler
|
12- |
Toprak Solarizasyonu
|
13- |
Önlemlerin kombinasyonu
|
14- |
Genel Tekrar
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
To understand the philosophy of the weed struggle
|
2- |
Biodiversity and weed control
|
3- |
Environmental effects of intensive herbicide use
|
4- |
Alternative weed control practices for herbicides
|
5- |
Modern weed control methods
|
6- |
Organic farming is increasing in popularity in many parts of the world due to an increasing demand for pesticide-free food. Weeds pose a serious problem in organic farming. Several weed management options that were once labeled ‘uneconomic’ or ‘impractical’, and their technology development practically discontinued, are now being revisited
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
8
|
32
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
EcologicalManagement of Agricultural Weeds;
Non-Chemical Weed Management;
Principles of Weed Science;
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Weed management
|
|