Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.dr.) > PROFESYONEL UYGULAMALAR 4: PROJE VE UYGULAMA KARŞILAŞTIRMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROFESYONEL UYGULAMALAR 4: PROJE VE UYGULAMA KARŞILAŞTIRMALARI Üçüncü düzey RES404 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri DESEN VIII
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET KÜRŞAT ALBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK VE UYGULAMA
Dersin amacı SON DÖNEMİN DESEN DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN KLASİK VE ÇAĞDAŞ SANAT UYGULAMALARINDA DESEN TEKNİK VE KONULARIN ARAŞTIRMALARI VE İLGİLİ UYGULAMALARI YAPMALARI
Dersin tanımı SON DÖNEMİN DESEN DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN KLASİK VE ÇAĞDAŞ SANAT UYGULAMALARINDA DESEN TEKNİK VE KONULARIN ARAŞTIRMALARI VE İLGİLİ UYGULAMALARI YAPMALARI AMACIYLA, KLASİK VE ÇAĞDAŞ SANAT DESEN ÖRNEKLERİNİ İNCELEME VE PORTFOLYO HAZIRLAMALARI

Dersin içeriği
1- DERSİN TANITIMI
2- öĞRENCİLERİN DAHA ÖNCEKİ DÖNEMLERDE YAPTIKLARI DESENLERİ GÖZDEN GEÇİRME, KONU VE TEKNİK SEÇİMİ
3- KONU VE TEKNİK SEÇİMİYLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN YAPILMASI
4- ARAŞTIRMALARI SUNMA VE KONU VE TEKNİK TESPİTİ YAPMA
5- UYGULAMAYA GEÇME
6- uYGULAMA
7- ARA SINAV (UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE UYGULAMA/ÖDEV ŞEKLİNDE) 3 ADET BİTMİŞ PORTRE DESENİ (100X70 CM)
8- UYGULAMA
9- UYGULAMA
10- UYGULAMA
11- UYGULAMA
12- UGULAMA VE PORTFOLYO OLUŞTURMA
13- PORTFOLYO SUNUMU
14- FİNAL (UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE UYGULAMA/ÖDEV ŞEKLİNDE) 2 ADET BİTMİŞ SERBEST DESEN (100X70 CM)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- KLASİK VE ÇAĞDAŞ DESEN ÖRNEKLERİNİ ARAŞTIRABİLME
2- KENDİNE ÖZGÜ DESEN TARZI OLUŞTURABİLME
3- DESEN PORTFOLYOSU OLUŞTURABİLME
4- DESEN ÇALIŞMALARINI SERGİDE SERGİLEYEBİLME BECERİSİNİ KAZANMA
5- *
6- *
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 12 168
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Figure drawing: A practical Manual for all students of art; Raynes, J., KArakalem Resim; Çağlarca S. Çizginin gücü; Çelik H.; Karasu Gökçe N., Mehmet N, Desen Teknik ve malzemeleri, ERÜ yay. 2007; Karasu Gökçe N, Mehmet N., Desende Işık ve Gölge, ERÜ Yay. 2007
Yardımcı Kaynaklar Figure drawing: A practical Manual for all students of art; Raynes, J., KArakalem Resim; Çağlarca S. Çizginin gücü; Çelik H.; Karasu Gökçe N., Mehmet N, Desen Teknik ve malzemeleri, ERÜ yay. 2007; Karasu Gökçe N, Mehmet N., Desende Işık ve Gölge, ERÜ Yay. 2007

Ders ile ilgili dosyalar