Ön koşul dersleri
|
DESEN VIII
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET KÜRŞAT ALBAYRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK VE UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
SON DÖNEMİN DESEN DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN KLASİK VE ÇAĞDAŞ SANAT UYGULAMALARINDA DESEN TEKNİK VE KONULARIN ARAŞTIRMALARI VE İLGİLİ UYGULAMALARI YAPMALARI
|
Dersin tanımı
|
SON DÖNEMİN DESEN DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN KLASİK VE ÇAĞDAŞ SANAT UYGULAMALARINDA DESEN TEKNİK VE KONULARIN ARAŞTIRMALARI VE İLGİLİ UYGULAMALARI YAPMALARI AMACIYLA, KLASİK VE ÇAĞDAŞ SANAT DESEN ÖRNEKLERİNİ İNCELEME VE PORTFOLYO HAZIRLAMALARI
|
1- |
DERSİN TANITIMI
|
2- |
öĞRENCİLERİN DAHA ÖNCEKİ DÖNEMLERDE YAPTIKLARI DESENLERİ GÖZDEN GEÇİRME, KONU VE TEKNİK SEÇİMİ
|
3- |
KONU VE TEKNİK SEÇİMİYLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN YAPILMASI
|
4- |
ARAŞTIRMALARI SUNMA VE KONU VE TEKNİK TESPİTİ YAPMA
|
5- |
UYGULAMAYA GEÇME
|
6- |
uYGULAMA
|
7- |
ARA SINAV (UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE UYGULAMA/ÖDEV ŞEKLİNDE) 3 ADET BİTMİŞ PORTRE DESENİ (100X70 CM)
|
8- |
UYGULAMA
|
9- |
UYGULAMA
|
10- |
UYGULAMA
|
11- |
UYGULAMA
|
12- |
UGULAMA VE PORTFOLYO OLUŞTURMA
|
13- |
PORTFOLYO SUNUMU
|
14- |
FİNAL (UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE UYGULAMA/ÖDEV ŞEKLİNDE) 2 ADET BİTMİŞ SERBEST DESEN (100X70 CM)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
KLASİK VE ÇAĞDAŞ DESEN ÖRNEKLERİNİ ARAŞTIRABİLME
|
2- |
KENDİNE ÖZGÜ DESEN TARZI OLUŞTURABİLME
|
3- |
DESEN PORTFOLYOSU OLUŞTURABİLME
|
4- |
DESEN ÇALIŞMALARINI SERGİDE SERGİLEYEBİLME BECERİSİNİ KAZANMA
|
5- |
*
|
6- |
*
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
12
|
168
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
172
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Figure drawing: A practical Manual for all students of art; Raynes, J., KArakalem Resim; Çağlarca S. Çizginin gücü; Çelik H.; Karasu Gökçe N., Mehmet N, Desen Teknik ve malzemeleri, ERÜ yay. 2007; Karasu Gökçe N, Mehmet N., Desende Işık ve Gölge, ERÜ Yay. 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Figure drawing: A practical Manual for all students of art; Raynes, J., KArakalem Resim; Çağlarca S. Çizginin gücü; Çelik H.; Karasu Gökçe N., Mehmet N, Desen Teknik ve malzemeleri, ERÜ yay. 2007; Karasu Gökçe N, Mehmet N., Desende Işık ve Gölge, ERÜ Yay. 2007
|
|