Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 İkinci düzey EGB 751 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Bu aşamada, öğrencinin literatür taraması ve bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgi ve verileri nasıl yorumlayacağı, çözümleyeceği ve değerlendirebileceği ile ilgili beceriler kazanılması amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bilimsel makaleden okuma, makalenin değerlendirilmesi ve yorumlanması, makalelerden elde edilen bilgilerin kullanılarak derlenmesi, hazırlanması, bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı verinin analizi, bilimsel bir makale yazma teknikleri

Dersin içeriği
1- Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri
2- Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri
3- Bilimsel derleme hazırlama teknikleri
4- Bilimsel derleme hazırlama teknikleri
5- Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması
6- Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması
7- Makale yazma kuralları
8- Makale yazma kuralları
9- Makale yazmada sık yapılan yanlışlar
10- Bilginin elde edildiği kaynağın makale içerisinde sunulma tekniği
11- Bilginin elde edildiği kaynağın makale içerisinde sunulma tekniği
12- Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
13- Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
14- Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi analiz eder ve değerlendirir
2- Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi yorumlayabilir
3- Bilimsel çalışma raporu hazırlayabilir
4- Ulaştığı verileri etik değerlere uygun bir biçimde kullanabilir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı "Bilimsel makale yazımı" George M. Hall, çev. Hasan Doğruyol, İstanbul 1998.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar