Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ RUHİ KABAKCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. NURGÜL ATMACA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. NURGÜL ATMACA
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ders, laboratuar uygulamaları, rapor, genel sunumlar
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere laboratuvarda kullanılan cihazlar ve yöntemleri hakkında temel bilgi vermektir
|
Dersin tanımı
|
Bu derste laboratuvarda kullanılan cihazlar ve yöntemleri anlatılmaktadır.
|
1- |
Laboratuvarda kullanılan malzemelerin tanıtılması- Laboratuvardaki malzemelerin tanıma
|
2- |
Laboratuvarda kullanılan malzemelerin tanıtılması- Laboratuvardaki malzemelerin tanıma
|
3- |
Laboratuvarda kullanılan cihazların tanıtılması- Laboratuvar cihazlarını kullanma
|
4- |
Laboratuvarda kullanılan cihazların tanıtılması- Laboratuvar cihazlarını kullanma
|
5- |
Laboratuvarda kullanılan cihazların çalışma prensipleri- Laboratuvar cihazlarını kullanma
|
6- |
Laboratuvarda kullanılan cihazların çalışma prensipleri- Laboratuvar cihazlarını kullanma
|
7- |
Laboratuvarda kullanılan cihazların çalışma prensipleri- Laboratuvar cihazlarını kullanma
|
8- |
Laboratuvarda kullanılan cihazların çalışma prensipleri- Laboratuvar cihazlarını kullanma
|
9- |
Çözelti nedir, çeşitleri nelerdir, nasıl hazırlanır- Fizyolojik çözeltilerin hazırlanması
|
10- |
Çözelti nedir, çeşitleri nelerdir, nasıl hazırlanır- Fizyolojik çözeltilerin hazırlanması
|
11- |
Molarite nedir- Fizyolojik çözeltilerin hazırlanması
|
12- |
Normalite nedir Fizyolojik çözeltilerin hazırlanması
|
13- |
Fizyolojik çözeltiler- Fizyolojik çözeltilerin hazırlanması
|
14- |
Ph kavramı- pH’nın önemi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Laboratuvardaki malzemelerin tanıyabilme
|
2- |
Laboratuvar cihazlarını kullanabilme
|
3- |
Fizyolojik çözeltilerin hazırlayabilme
|
4- |
Laboratuvardaki malzemelerin tanıyabilme
|
5- |
Laboratuvar cihazlarını kullanabilme
|
6- |
Fizyolojik çözeltilerin hazırlayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
18
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA.
3. Reece, W.O., 1997: Physiology of domestic animals. Williams and Wilkins, USA
4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
5-Bölükbaşı, F. (1989). Fizyoloji Ders Kitabı. Vücut Isısı ve Sindirim. Cilt 1, Ankara Üniv. Veteriner Fakültesi Yayınları, No: 413, Ankara
|
|