Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM-ÇEVRE-III (ÇEVRE SORUNLARI)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM-ÇEVRE-III (ÇEVRE SORUNLARI) Üçüncü düzey İFE 609 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Temel çevre sorunları; Gürültü Kirliliği, Su Kirliliği, Toprak Kirliliği, Flora ve Faunada Tür Azalması, Radyoaktif Kirlilik, Küresel ısınma ve sorunların çözülme yöntemlerinin tanıtılması. Çevre politikaları, Çevre duyarlılığı ve çevre mevzuatlarının öğrenilmesi
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, işleyişi hakkında genel bilgiler
2- Çevre sorunlarının tanımlanması
3- Çevre kirliliği ve kirlilik etmenleri
4- Çevre sorunları: hava kirliliği
5- Çevre sorunları: su kirliliği
6- Çevre sorunları: gürültü kirliliği
7- Çevre sorunları: radyoaktif kirliliği
8- Çevre sorunları: toprak kirliliği
9- Çevre sorunları: doğal alanlar
10- Çevre sorunlarını çözme yöntemleri
11- Çevre sorunlarını çözme yöntemleri
12- Çevresel duyarlılık
13- Çevre mevzuatı
14- Çevre mevzuatı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevre sorunlarını anlayabilme
2- Kirlilik etmenleri öğrenebilme
3- Çevre mevzuatlarını öğrenebilme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar • Çevre Sorunları, Muzaffer Yücel, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 109, Ders Kitapları Yayın No:28, 1995. • Çevre Sorunları, Ergun Gürpınar, Der Yayınları, 1998. • Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Prof. Dr. Nilgün Serim, Ekin Basım Yayın, 2015. • Çevre Sorunları ve Türkiye, Kemal Görmez, 1997

Ders ile ilgili dosyalar