Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uzay Mühendisliği > FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM-ÇEVRE-III (ÇEVRE SORUNLARI)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM-ÇEVRE-III (ÇEVRE SORUNLARI) Birinci düzey İFE 609 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Temel çevre sorunları; Gürültü Kirliliği, Su Kirliliği, Toprak Kirliliği, Flora ve Faunada Tür Azalması, Radyoaktif Kirlilik, Küresel ısınma ve sorunların çözülme yöntemlerinin tanıtılması. Çevre politikaları, Çevre duyarlılığı ve çevre mevzuatlarının öğrenilmesi
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, işleyişi hakkında genel bilgiler
2- Çevre sorunlarının tanımlanması
3- Çevre kirliliği ve kirlilik etmenleri
4- Çevre sorunları: hava kirliliği
5- Çevre sorunları: su kirliliği
6- Çevre sorunları: gürültü kirliliği
7- Çevre sorunları: radyoaktif kirliliği
8- Çevre sorunları: toprak kirliliği
9- Çevre sorunları: doğal alanlar
10- Çevre sorunlarını çözme yöntemleri
11- Çevre sorunlarını çözme yöntemleri
12- Çevresel duyarlılık
13- Çevre mevzuatı
14- Çevre mevzuatı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevre sorunlarını anlayabilme
2- Kirlilik etmenleri öğrenebilme
3- Çevre mevzuatlarını öğrenebilme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
6- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
7- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar • Çevre Sorunları, Muzaffer Yücel, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 109, Ders Kitapları Yayın No:28, 1995. • Çevre Sorunları, Ergun Gürpınar, Der Yayınları, 1998. • Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Prof. Dr. Nilgün Serim, Ekin Basım Yayın, 2015. • Çevre Sorunları ve Türkiye, Kemal Görmez, 1997

Ders ile ilgili dosyalar