Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > REKLAMA GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKLAMA GİRİŞ Birinci düzey HİT 125 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili Turkısh
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. KÜRŞAD GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Face to face
Dersin amacı To teach students the process of Advertising Communication and main conceptionts
Dersin tanımı The course explains advertising from history to present days and its relations with marketing, pr and communication studies.

Dersin içeriği
1- Tanışma, ders akışı ve beklentiler konusunda öğrencileri bilgilendirmek
2- Reklamcılığın gelişimi
3- Reklamın bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi
4- Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, ürün farklılaştırma, ürün konumlandırma
5- Reklamın tanımı, temel reklam kavramları
6- Hedef kitle analizi
7- Mesaj Belirleme
8- Reklam stratejileri
9- Kitle iletişim araçlarının reklamcılık açısından özellikleri
10- Medya planlama
11- Reklam ajansları
12- Reklamda etik ve yasal düzenlemeler
13- İnternet reklamcılığı
14- Reklam anlayışındaki gelişmeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel reklamcılık kavramlarını tanımlar.
2- Reklamcılığın işletme, pazarlama ve pazarlama iletişimi ile ilişkisini kurar
3- Reklam sürecinin aşamalarını sıralar.
4- Uygun mecra seçimini gerçekleştirir.
5- Reklam anlayışındaki gelişmeleri açıklar.
6- Reklam stratejileri hakkında bilgi sahibi olur
7- Reklamda etik ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 21 2 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2013
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar