Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > GÜÇ MAKİNALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜÇ MAKİNALARI Birinci düzey BM 408 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Farklı motor tiplerinin çalışma prensiplerinin ve motorlar hakkındaki terminolojinin öğretilmesi
Dersin tanımı Dersane, uygulama laboratuarı ve teknik servis ortamlarında konu anlatımı, soru-cevap, tartışma ve uygulama şeklinde ilgili konuların irdelenmesi

Dersin içeriği
1- Termik motorların tarihsel gelişimi
2- Termik motorların sınıflandırılması ve karşılaştırılması
3- Termik motorların termodinamik ilkeleri
4- Termik motorların çevrimleri ve verimleri
5- Motor yakıtları ve yanma
6- Motor yağları
7- Motorların ana yapı elemanları
8- Ara sınav
9- Yakıt donanımı
10- Elektrik donanımı
11- Ateşleme donanımı
12- Yağlama donanımı
13- Soğutma donanımı
14- Motor performans parametrelerinin hesaplanması
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Termik motorlar ile ilgili terminolojiyi anlar
2- Motor yakıtları ve yanmayı anlar
3- Termik motorlarda güç ve verimi anlar
4- Motor elemanlarını ve sistemlerini anlar ve kavrar
5- İki ve dört zamanlı motor çevrimlerini anlar ve kavrar
6- İdeal hava çevrimi yaklaşımlarından yaralanarak motor çevrimlerini hesaplamayı öğrenir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 0 0
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Kamil ALİBAŞ 2010 İçten Yanmalı Motorlar, , U. Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları Ders Notları: 70 , BURSA Yrd. Doç. Dr. Rıdvan ARSLAN ve Ark., Motor Termodinamiği Aktüel Yayınları, 2004 Alfa Akademi yayın dağıtımı İstanbul. Prof.Dr. Ahmet SARAL Termik Motorlar. A. Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları Ders Notları: 356 , Ankara Y. ulusoy 2011 Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Termik Motorlar Prof. Dr. Nihat TURGUT Erzurum-2003

Ders ile ilgili dosyalar