Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.y.l.) > ATLARDA SANCI İLE SEYREDEN HASTALIKLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATLARDA SANCI İLE SEYREDEN HASTALIKLAR İkinci düzey VİH 513 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ CESUR ONMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ CESUR ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Atlarda sancı ile seyreden hastalıkların teşhis, tedavi ve diğer yaklaşımlarının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Atlarda sancı ile seyreden hastalıklarda görülen enfeksiyöz ve nonenfeksiyöz problemler.

Dersin içeriği
1- Mide Dilatasyonu
2- Tayların Mide Ülseri
3- Duodenitis Proksimal Jejunitis
4- Konstipasyonlar
5- Obturatio İntestini
6- Meteorismus İntestini
7- Enteralgia Catarrhalis
8- kum sancısı
9- sınav
10- Patolojik Durum Değişiklikleri
11- Thrombo-embolik Sancı
12- Enfeksiyöz Kökenli Sancılar
13- Enfeksiyöz Kökenli Sancılar
14- Paralitik İleus 1
15- Paralitik İleus 2
16- sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci atlarda sancı ile seyreden hastalıkları öğrenir.
2- Bu dersi alan öğrenci atlarda sancı ile seyreden hastalıkların klinik teşhisini öğrenir.
3- Bu dersi alan öğrenci atlarda sancı ile seyreden hastalıkların laboratuvar teşhisini öğrenir.
4- Bu dersi alan öğrenci atlarda sancı ile seyreden hastalıkların ayırıcı tanısını öğrenir.
5- Bu dersi alan öğrenci atlarda sancı ile seyreden hastalıkların tedavisini öğrenir.
6- Bu dersi alan öğrenci atlarda sancı ile seyreden hastalıklardan korunmayı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aziz Arda sancak, Mehmet Sağlam Klinik Pratikte At Hekimliği (çeviri) 2007 medipres Matbaacılık Ltd. Şti., Malatya
Yardımcı Kaynaklar İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıkları, Medisan, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar